Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kan ikke lige få det til at fungere, er der nogen der kan forklare det let?

eller svare på disse spørgsmål :s :

- Skal det være USB eller Harddisk format man sætter i?

- Hvilket af de USB stik er til hvad?

- Hvordan gør man hvis det hele tiden skal optage det man ser, sådan at man kan spole tilbage hvis man vil se det igen?

- Hvordan gør man hvis man vil optage et program som man ikke ser?
Vedhæftede filer
IMG_3122.JPG
IMG_3122.JPG (929.28 KiB) Vist 2895 gange
Hatting skrev:Jeg kan ikke lige få det til at fungere, er der nogen der kan forklare det let?

eller svare på disse spørgsmål :s :

- Skal det være USB eller Harddisk format man sætter i?

- Hvilket af de USB stik er til hvad?

- Hvordan gør man hvis det hele tiden skal optage det man ser, sådan at man kan spole tilbage hvis man vil se det igen?

- Hvordan gør man hvis man vil optage et program som man ikke ser?
Svar på de tre første spørgsmål findes i brugervejlednigen.
jng er som altid skide hjælpsom ;) men jeg vil dog give ham en lille smule ret.

Det er faktisk markeret på stikket hvad der er til hvad, og den ene har fået benævnelsen HDD til harddisk brug. Flere anbefaler en HDD med egen strømforsyning, men det komme ofte an på størrelsen om det er nødvendigt (kan jeg læse mig til).
DavidHimself skrev:jng er som altid skide hjælpsom ;) men jeg vil dog give ham en lille smule ret.

...
Svar på ni ud af ti spørgsmål vedrørende apparaters betjening og funktion på dette site findes i apparaternes brugervejledninger, der næsten altid findes som søgbare PDF'er.

Det er selvfølgelig lettere at få andre til at finde det frem.
Af Hatting
Jeg havde læst brugsanvisningen og nu endnu engang men forstår det stadig ikke, skal have tingene skåret ud i pap åbenbart...

Der står:

Vi anbefaler en USB-harddisk med en minimumshastighed på 5.400 omdr./minut til tv-optagelse. USBhukommelsesnøgler er ikke understøttet.

Vil det sige at det ikke tager USB format? og gælder de alle 3 USB indgange? Men det skal være harddisk format??

Hvad er foreskellen på stikkene (USB 5V 0,5A) og USB (HDD 5V 1A) så?

Jeg kan ellers godt afpille film fra et usb stik og synes også godt jeg kan optage O-O

Min harddisk har en kort ledning og det er ret dumt den skal hænge der og dingle, derfor ville jeg købe et stort USB stik og sætte i, men ikke hvis det kun tager harddisk format.

Når de i brugsanvisningen skriver USB enheden er det så stadig kun en harddisk de taler om og ikke et usbstik?

Det der med at den skal kunne optage hele tiden det man ser, så man kan spole tilbage hvis der er noget man ikke fik med, det kan jeg heller ikke få til at virke ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min erfaring kan man nu godt optage på en USB-stick, men prisen pr. GB er noget lavere for en HDD. Husk at du kan få andre kabler, hvis de er for korte.

Grunden til, at der er forskellige porte med forskellige labels skal findes i den mængde strøm du kan trække ud af USB-portene. Som du kan se, så har den med "HDD" label 1A til rådighed, hvor de andre kun har 0,5 A, dvs. du kan trække mere strøm ud af den med "HDD" i navnet. Det er praktisk hvis du bruger en harddisk, da den sluger mere strøm end en stick.

For at bruge timeshift skal det aktiveres på den kanal du ser manuelt via "play" knappen. Dette står også i manualen...
Du vil nok komme til at opleve at når du sætter den til at optage via EPG eller tv guiden som den osse kaldes kommer man somme tider til at mangle det sidste af det optagede, dette er tv udbyderne der bærer skylder her.

Du kan indstille dit tv til at den lige skal fortsætte med at optage den tid du ønsker. Jeg har sat min til at optage 5 min ekstra hver gang.
Hatting skrev:Mange tak for hjælpen :)

Jeg vidste ikke det hed timeshift, så det er nok derfor :)
Det er også svært. Det står i indholdsfortegnelsen under overskriften "Funktioner til tv-visning og optagelse".
Grandahl skrev:Du vil nok komme til at opleve at når du sætter den til at optage via EPG eller tv guiden som den osse kaldes kommer man somme tider til at mangle det sidste af det optagede, dette er tv udbyderne der bærer skylder her.

Du kan indstille dit tv til at den lige skal fortsætte med at optage den tid du ønsker. Jeg har sat min til at optage 5 min ekstra hver gang.

Grandahl, er dette også muligt på de nyere Samsung TV?
For det er bestemt en mulighed, som jeg savner på mit Samsung TV.
Mange tak. Brugbar info.

De gamle har lige slæbt et H7005 hjem fra Hifiklubben i dag.
Jeg vil hjælpe dem med at finde ind til den indstilling på baggrund af dit link.

Det er desuden rart at vide ift. mine egne overvejelser om nyt TV. Det er nok den største gene ved mit Samsung TV, og TV med twin tuners giver trodsalt noget bedre mening, hvis man rent faktisk kan sikre sig at få slutningen med :-)