Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej alle,

Vil lige advare mod at Samsung hu7505 tænder af sig selv når man bruger ARC med nogle forstærkere.
Jeg har haft mit tv til rep 3 gange nu, og de fortæller mig, at Samsung siger der især er problemer med Denon forstærkere.
Jeg har netop købt en Lyngdorf TDAI-2170 og kører med Supra HDMI og min hund sidder alene i mørke og ser Åndernes Magt når jeg kommer hjem. haha
Men det tv tænder i tide og utide og man vækkes ofte i løbet af natten.
Så vær opmærksom på fejlen og få pengene tilbage for tv'et hvis I vil bruge ARC og det ikke fungerer som det skal.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har du fået købt et andet tv og sat det til? Tænker, at det jo også kan skyldes en fejl i Denon-forstærkerne.

Moderne tv-skærme har jo HDMI CEC, som netop er beregnet til at man f.eks. kan tænde skærmene eller skfite input, hvis man sender en kommando :)
Det med at tv'et tænder af sig selv, kan især ses hos Samsung og det ser ud til at det er blevet værre med at Samsung også har indført bevægelses og stemmestyring O_O Men der er rigtig mange muligheder og det er et ret komplekst problem - på mit tv blev stemmestyringen afbrudt og siden da har problemet ikke eksisteret :) Er du sikker på at hunden ikke er et sproggeni eller en talknuser O_O Men som også Rasmus skriver, så kan problemet jo også ligge hos Denon, også selv om hunden ligger hos dig ;;) Problemet kan også komme fra en fejl i strømforsyningen på Samsung tv'et, men for at nå frem til den konklusion, skal man ha prøvet de andre muligheder først - er altså ikke ligefrem blevet nemmere, af at det er blevet mere komplekst :) Men prøv dig frem i første omgang :)
Hej begge to,

Jeg har hverken haft stemmestyring eller bevægelsescensor sat til.
Automatisk opdatering og noget andet (kan ikke huske hvad) var også slået fra.
Jeg fik skiftet hele motherboardet (delen med alle stik inde i tv'et) og til sidst kom det på værksted.
Det skal siges jeg ikke har kørt med Denon forstærker, kun Lyngdorf.
Teknikeren indrømmede fejlen partout ligger i Samsungs tv, men en opdatering lige inden jul skulle rette op på det. Men lad os så om det sker. Mht. CEC, så er det total standardprotokol, så det skal bare virke! ;)

Jeg hopper på et Panasonic ax800e. Jeg har altid svoret til Panasonic. Jeg købte den første Viera Plasmaskærm, og Panasonics skærme/billede har altid været min favorit.
Samsung har altid har problemer med gode billeder, men lige hu7505 var faktisk godt.
Men så tænder de skisme af sig selv. ævæv