Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrikbirk
Hej med jer

Håber der er flere som har et sekund til at give jeres mening.

Jeg har et UE55ES8005 som fungerer upåklageligt. Jeg overvejer dog om tiden er til at opgradere til 4K og nyeste smarthub. Jeg overvejer pt. UE55HU7505 eller topmodellen.

Jeg er blevet budt en 6000 for mit gamle TV og kan såldes få til halvedelen af 7505.

Mit spørgsmål er om jeg med et velfungerende 8005 får nok for pengene eller skal vente til næste generation af UHD skærme? Jeg bruger det kun til steaming af 1080p film via NAS, netflix til datteren og TV via TDC internet.

Gode råd også vedr. eventuelle andre modeller modtages meget gerne.

Tak for jeres tid.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Brugtprisen for dit nuværende tv vil nok være lavere næste år, men det vil prisen på et Samsung Ultra HD-tv også være.

Hvis du pt. kun streamer film fra NAS, børneindhold fra Netflix og TV via TDC, så får I jo ingen gavn af 4K-opløsning her og nu. Der er ingen bonus ved opskalering af jeres nuværende kilder.

Du vil nok opleve en bedre Smart TV oplevelse på HU7505, men personligt mener jeg stadig, at den er rimelig ringe. Hvis du søger noget bedre, så vil jeg anbefale, at du i stedet kigger imod Apple TV eller nogle af de nye Android TV-bokse, som kommer indenfor kort tid.

Stod jeg i din situation, ville jeg vente.
Brugeravatar
Af edinger
henrikbirk skrev:Jeg overvejer, om tiden er til at opgradere til 4K og nyeste smarthub.
Det er den ikke. Tiden.
Af PeterD
....Det kan altid betale sig at vente!

Udviklingen gør at skærmene er bedre og billigere om 2 år.

og husk. Det gælder ALLE mærker

...Bangkok. ;)
Af Bent odense
PeterD skrev:....Det kan altid betale sig at vente!

...Bangkok. ;)
Hvor har du fået den krystalkugle fra hvor du kan se ind i fremtiden. 8)
Af Sjavse
PeterD skrev:....Det kan altid betale sig at vente!

...Bangkok. ;)
Men om 2 år kan man jo så lige så godt vente et års tid eller to til, fordi så er de jo blevet endnu billigere, og sådan kan man så blive ved og ved og ved...