Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af borsen
Hejsa

Skal have nyt TV og overvejer kraftigt LG OLED, men har et par spørgsmål som jeg ikke syntes jeg kan finde svar på, så håber I kan hjælpe:

- Har en ret lys stue med en del lysindfald fra vinduer fra den ene side, kan ikke helt se hvordan OLED klarer sig ift. reflektion?

- Har set 55 EA970V til 17k mens 55EC930V står til 20k, men ud over WEBOS, har jeg svært ved at se forskellen på de 2?

- Kan EA970V monteres på væg, eller skal det stå?

- Andre indspark?

PFT
Anders
Af borsen
Hej Torben

Ja har godt læst den super anmeldelse, og tak for specifikation ift reflektion. Går ud fra ea970 er ca det samme? Men er det buede at foretrække frem for det flade?

Syntes samtidig jeg læser forskellige steder at det kan og ikke kan monteres på væg, er du klar over hvad der er korrekt?

PFT
Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har du jo læst anmeldelsen, så deraf kan du også se om den buede er at foretrække ;)

EC930 kan monteres på væggen.
Af Nanodragon
Hejsa borsen

Mit EA970 er lige ved siden af to skrå vinduer, et mindre ved lige ved siden og et større til venstre, så der kommer en del lys ind storset hele døgnet rundt.

Refleksionerne er for mig ikke noget problem, selv med lav lystyrke, da refleksion er meget mørk, så det ikke bliver særlig synlidt, jeg selv brugt det meget i dag timer, til spil, film, og som PC skærm, uden at mærke nogen from for irritation.

Det skal lige siges at jeg ikke tænker over at det buret når jeg bruger det, uanset hvor jeg er i rummet (bort set fra siden selvfølgelig).

Jeg vælte EA970, da jeg ikke kunne se nogen fordele ved WEBOS som min PC ikke ville kunne klare.

Jeg håber det var hjælpene ord, og bare spørger hvis der noget specifikt du vil vide.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min mening er WebOS ikke helt gearet til at køre på de små processorer LG putter i deres TV, så EC930 får slet ikke nok ud af det. Det er derudover også meget fokusret på brugen af deres magicremote, så hvis man ikke kan lide den, så er det noget mere kringlet at navigere i (tænk på at betjene Windows bare med dit tastetur).
Af borsen
Mange tak for input, eneste er så om ea970
1. kan hænges op på væggen, syntes man læser både at det kan og ikke + ser det tosset ud når det er buet?
2. Kan foden tages af? (Har selv en soundbar)

Pft
Anders
Af Nanodragon
1: Nå jeg kigger på min (ea970) ser det ikke ud some om den på nogen måde er beregnet til ophængning, jeg tvivler på at LG lave det med ophæng i tanken (Jeg ikke tjække om rent faktisk kan)

2: Svaret er lige ud nej, LG specielle designe skinder igennem her også, og som i anmeldsen er dens egen højtaller ikke meget ved, (Her selv et anlæg sat til) hvis din soundbar ikke er for stor, kunne du jo placer den lige under selv panelet, ( Bare en tanke )