Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mine forældre er meget trætte af deres billige Panasonic Plasma, som reflekterer ALT i stuen: Vinduer og lamper.

De har tidligere haft et Sony KDL-40V2000 (2006 MPG2 LCD-TV) som havde et mat billede, og var langt bedre.

Hvad skal man kigge efter? Der er INGEN krav til smart-tv, 3d m.m. kun DVB-C/MPG4.

Vi kigger efter noget i 47-50 tommer klassen...

Der er jo ingen reklamer m.m. der beskriver hvor blank/mat skærmen er...

/Tommy
Der er ingen matte skærme i de størrelser i dag. Kun reflektive eller meget reflektive.

Det handler om indretning, dvs. TV'ets placering i forhold til seerne og lyskilderne bag disse. Det hjælper også at undgå at have lyse møbler foran TV'et osv.

Jeg havde selv et mat(!) Philips anno 2008 som afgik ved døden sidste år og jeg søgte forgæves efter noget der blot var en lille smule mat, men det fandtes kun i størrelser på 26" og ned.

Du kan se nogle eksempler på reflektioner i 2014-modeller her:
http://www.rtings.com/info/reflections- ... and-glossy

Eksemplerne er opdelt i to typer: Et gennemsnitsrum om aftenen med få lyskilder og det samme rum ved dagslys.

Selv om mange sikkert har eller har haft den samme oplevelse tror jeg næppe, at de helt ekstremt matte modeller (a la dem, man kunne købe i 0'erne) kommer igen. De ville se kedelige ud ved siden af de reflektive eller delvist reflektive modeller på væggen hos forhandleren.
Af hr.utrolig
Tak for info.

Det blev et Sony 55W805b til 7.000

Der er langt mere mat end den gamle plasma, og mine forældre er meget tilfredse!
Jeg kan sagtens forstå dine forældrer.......'synes selv at reflekterende skærme er møg-irriterende, og så er det underordnet om det er TV-skærme eller PC-skærme.

Og det er mig komplet uforståeligt at folk køber bærbare med glossy skærme - det er jo fuldstændig umuligt at såvel se film på som at arbejde med :s