Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andersch
Er der stor forskel på billedkvaliteten på et full hd og et uhd i samme prisklasse? Selvfølgelig ved fullhd materiale.

Har nemlig lift svært ved at finde ud af om uhd er vigtigere end et stort tv

Lg 55 uhd kan fås for 12kg
Samsung 7serie uhd 55 kan fås for 12kg

Men samsungs 7serie fullhd 60 koster også kun 12kg
Og sonys 9serie fullhd 65 tommer koster kun 14.

Hvad ville i priotere i et prisleje deromkring? Størrelse eller uhd?

Der går vel en del år før uhd bliver udsendt på normale kanaler?
Af lennon
Skærmteknologien er vigtigere end opløsningen . Diverse test ( feks ovre på HDTVtest.co.uk) konkluderer, at LG's OLED HDTV tørrer gulv med samtlige UHD der er på markedet . Personligt føler jeg mig foreløbigt mest tiltrukket af UHD's evne til at vise detaljerede still billeder (amatørfotograf) . Jeg ville gå efter størrelse frem for opløsning , - men det er meget individuelt . .
Af Grandahl
Der er forskel, den er ikke lige så stor som fra SD til HD. Jeg tror heller ikke der i nær fremtid kommer tv kanaler med UHD materiale. Netflix ruller dog mere og mere materiale ud, så hvis du benytter den meget kunne det være relevant.

Jeg har selv en Samsung HU7505 UHD og er godt tilfreds med den, var egent ude efter en H7005 men der kom et tilbud der gjorde at merprisen var ganske lille, det har jeg ikke fortrudt.

Men med de store tommer du er ude efter lyder det ikke som en lille merpris for UHD. Men måske render du ind i et godt tilbud.

Hvis du vælger et UHD så vær varsom med hvilket du vælger, synes der er en del der ligger i den dårlige ende :)
Af Nauticay
det du kommer til og fortryde, mest er at du købte en for lille TV... så ja.. size matters.. også i TV verden.
så gå for størrelse frem for uhd.... eller begge dele om du har pengene til det...
aller helst ville jeg personlig ha valgt 65" X8505... men 60" H7005 er nok et fornuftig valg når den er nede til det prisleje du snakker om.. den ser vi vældig snart nærmere 10k...