Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BBS
Hejsa

Kort sagt hvilken fladskærm ville i vælge hvis i skal købe ny i dag, og hvorfor ?

Da jeg ingen erfaring har med smart tv og Jeg skal have et nyt TV og harddiskoptager så jeg er interesseret i at høre jeres meninger om hvad man skal vælge.

Hvor meget bruger man smart delen på tv? Er det kun til Netflix osv. ?

Jeg regner med en str. på 46-50 tommer og en pris på ??? - ja hvor meget skal man op på for at få et tv med et godt og skarpt billede?

hvor stor forskel er der på en til 6000.- og en til 10000,- eller skal man højere op?

Vi har pt. et 40" Sony KDL40Z4500 som vi ikke syntes har særligt skarpt billede og aldrig har haft det, men ellers har der aldrig været problemer med det.

Vi vil gerne have et tv der er lige så driftsikkert men med bedre billede

Håber i har nogle gode input.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. optagelse, så vær opmærksom på, at nærmest alle Smart TV i dag har indbygget optager. Der skal blot tilsluttes en USB-harddisk. En del af de lidt dyrere modeller har også twin-tuner, så I kan optage en tv-kanal imens I ser en anden.

Om I kan bruge det afhænger dog af jeres tv-signal. Hvem modtager I tv-kanaler fra i dag?

Hvis du ikke allerede har set den, så har vi en liste over tv-skærme som vi anbefaler her. Det kan muligvis være et godt udgangspunkt i din søgen:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af BBS
Tak for svar Rasmus
Det var nyt for mig. Hvordan fungerer det?

Hvis man optager fra usb harddisk så kan man vel ikke programmere hvornår noget skal optages eller kan man?

Hvis man kan det, hvori består forskellen på optagelse med usb harddisk og en harddisk optager?

I linket er nævnt Sony, Samsung og Panasonic.

Hvilke af de 3 er bedst hvis man sammenligner samme prisklasse omkring 10000,-
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det fungerer blot ved at man tilslutter en USB-harddisk til tv'et og herefter vælger, at den skal bruges til optagelser. Man kan godt programmere optagelser og de optages selv når tv'et er slukket.

Forskellen på denne løsning og en harddiskoptager er typisk, at den har nogle flere funktioner, men forskellen er efterhånden svindende.

Men som sagt kommer det an på hvilken tv-udbyder I har. Har I f.eks. Waoo så kan I ikke bruge de indbyggede optagere i Smart TV.

Mht. valg imellem de tre, så kommer det an på hvad man værdsætter. De har alle forcer, men hvis vi nærmer os den øvre grænse af budgettet, så er en Ultra HD-skærm måske værd at overveje, f.eks. Samsung HU7505: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2968346/ ... ign-Priser