Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har fået tilbudt et brugt Samsung UE46D8005 til 4000, ville lige høre om det er en god idé og om det kan svare sig når det nu drejer sig om lidt ældre teknologi.

Hvordan er 3D kvaliteten i forhold til nyere TV'er? Jeg har aldrig så meget som set en 3D film så har ikke nogen erfaring på det område.

Det vil uden tvivl være bedre end mit nuværende TV, som er et Sony EX-400, så lige meget hvad skal der nok en opgradering til, men er der andre brugte TV'er som i kunne anbefale jeg kiggede efter, hvis dette TV ikke vil være en optimal løsning til prisen? Og som det ville være sandsynligt at kunne få til max 4-4500kr.
Jeg er rimeligt tålmodig så har ikke noget mod at vente på den rette deal skulle dukke op, selvom det måske ville tage et par måneder.

Jeg er ikke nogen perfektionist, det har jeg aldrig haft et godt nok TV til at være ;-), men jeg går op i at det har en dyb sort, og at de mørkeste nuancer træder godt frem, synes det hjælper meget på indlevelsen.
Bruger det også som PC monitor. Og er derfor ikke interesseret i plasma TV, siden jeg sidder tæt på.
En lidt ældre sag denne der. Vil nu umiddelbart søge efter en brugt plasma fra Panasonic hvis det er billedet der er afgørende.

Mht. 3D, jeg synes der er ikke godt nok som det fungerer. Intet af det jeg har set har synes har været værd at tale videre om. Har lige købt et nyt Samsung tv fra i år. Har ikke engang testet de aktive 3D briller der er med og kommer sandsynligvis heller ikke til det.
Hvilken Samsung model anskaffede du dig? Og ja har lidt det indtryk at 3D mest af alt er en gimmick, men skulle det da ikke lige testes på dit TV? så kan jeg i hvert fald få et lidt kritisk svar angående et nyere TV til sammenligning :)

Jeg vil helst ikke ha et plasma siden jeg bruger TV'et som PC monitor, og sidder tæt på, jeg har lidt det indtryk at LED er bedre til det formål, for ikke at tale om det lavere strøm forbrug men det kan selvfølgelig være jeg tager fejl, og så må du da gerne anbefale et par modeller som er værd at kigge efter.

Men hvordan synes du ellers prisen var?
Har selv en HU7505 i 48", fik dog kun UHD tvét da der var et rigtig godt tilbud. H7005 i 46" til knap 7000kr er et supergodt tv i mine øjne, jeg var tæt på at vælge den model.

Det er en LED model som du efterlyser, twin tuner og Samsung er nok det bedste inden for smart tv delen med apps og dertil tilhørende der er på markedet lige pt. Den har også en fornuftig responstid til at spille på.

Men kan godt være budgettet er for højt for dig, eller skærmen er for lille.

Hvis jeg ikke tager helt fejl er den D8005 fra 2011, hvilket i tv sammenhæng allerede er ved at være en lidt ældre sag, umiddelbart synes jeg prisen er for høj. Men det er uden at jeg kender markedet for brugte tv særlig godt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mine forældre har D8005 i 46" og jeg ville ikke give 4000 kr for det i dag.
Torben Rasmussen skrev:Mine forældre har D8005 i 46" og jeg ville ikke give 4000 kr for det i dag.
ok, så der er umiddelbart enighed om at 4000 er en tand for meget? Tror ikke jeg kan prutte prisen længere ned, har allerede fået den ned fra 4500.
Mit max budget er 4-4500, hvilket er grunden til at jeg kigger efter noget brugt.
Det gør jeg så :-) fandt også et F7005 til samme pris hvor der stadig var en stor del tilbage af reklamationsperioden, selvom det er modellen mindre så tænker jeg den nyere skærm nok alligevel har et lidt bedre billede
Ibskib skrev:Det gør jeg så :-) fandt også et F7005 til samme pris hvor der stadig var en stor del tilbage af reklamationsperioden, selvom det er modellen mindre så tænker jeg den nyere skærm nok alligevel har et lidt bedre billede

I min bog gjorde du også en meget bedre handel der. I øvrigt er 7005 og 8005 meget tæt på at være ens. Og en F model er jo sidste års model.
Fandt så ud af at der manglede en af de bærende sorte ovale dimser der ses her:
http://www.theplasmacentre.com/images/s ... wire_4.jpg

Jeg tænker at jeg ligeså godt bare kan købe et nyt et, kan fås til 99kr i Harald Nyborg:
http://www.harald-nyborg.dk/p9219/vaegb ... -01x-13-70

jeg vil dog helst have noget der kan drejes lidt siden min lejlighed er mærkeligt udformet, er Harald Nyborg for billigt, eller kan man regne med kvaliteten på ophænget, hvad jeg end vælger?

Jeg fik desuden pruttet ham to hundrede ned og smidt en bluray afspiller med i købet, så det blev en endnu bedre deal end jeg regnede med ;-)