Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jarland
Hola, jeg har gennem alle mine år som Xbox spiller, brugt en Samsung Syncmaster 226BW (22 Tommer) Men eftersom jeg snart skal flytte i lejlighed, besluttede jeg mig for at købe et af de hersens moderne HD Fjernsyn.

Så jeg kørte i Elgiganten og blev vejledt til at købe et Grundig Vision 9 på 47" http://www.grundig.dk/produkter/tv/led-tv/vision-9.html Og forhandleren gjorde meget ud af at det var et drøn godt tv til min xbox.

Men når jeg så bruger min xbox, så går der næsten et halvt sekund fra jeg trykker på controlleren, til der sker noget på skærmen, hvorimod at min gamle Syncmaster reagerede med det samme.
Spørgsmålet er om jeg har købt et dårligt tv? Kan jeg gøre noget? Er det bare mig der er for godt vant?

Jeg har allerede prøvet den såkaldte gaming mode på skærmen, det hjalp ikke på responsen, men gjorde billedkvaliteten ringere :S

Jeg har desuden prøvet en anden HDMI indgang, og et andet kabel.
Af gdane81
Hej

Jeg ville aflevere tv'et tilbage du har jo 2 uger returret hos elgiganten, og i stedet for købe et sony som er de bedste tv til spilbrug.

Jeg bliver altid lidt sur når jeg høre, nogle sælgere bilder forbrugerne ind, at grundig, jvc ect. Er nogle fremragende tv, når de ofte ikke er det, hvorfor fanden er de ikke ærlige overfor os, øv. Det var et lille sidespring, sorry, men som skrevet Sony super tv til spilbrug.
Senest rettet af gdane81 29 aug 2014, 20:46, rettet i alt 1 gang.
Hvis du ikke får held af indstillingerne, så tror jeg nok du kan levere den tilbage inden for 14 dage, er dog lidt usikker på returretten her.

Men w6 eller w8 fra Sony er som nævnt kendt for at have en god responstid.