Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har valgt at bestille dette tv: Samsung UE48H6400

Da tv'et ikke er testet af flatpalens.dk, og det ikke kan købes i Danmark, kan jeg ikke finde nogle ordentlige calibration-settings. Desværre :(

Hvis du har disse settings liggende, vil jeg super gerne have dem :)

På forhånd tak.
Ole_S skrev:Jeg har valgt at bestille dette tv: Samsung UE48H6400

Da tv'et ikke er testet af flatpalens.dk, og det ikke kan købes i Danmark, kan jeg ikke finde nogle ordentlige calibration-settings. Desværre :(

Hvis du har disse settings liggende, vil jeg super gerne have dem :)

På forhånd tak.
Prøv de fem tips så er du godt på vej.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399
Mange tak for dit input.
Jeg havde håbet på, at jeg måtte få nogle mere præcise settings, som jeg kan smide direkte ind i netop dette tv.

Hvis jeg bruger disse 4-5 punkter, bliver det et meget generelt resultat.

Men det er selvfølgelig et godt udgangspunkt :)
Altså, jeg har ikke købt og betalt det endnu. Jeg har/havde bare truffet mit valg.

Begrundelse:

1) dårlig mulighed for væg-ophæng med W8
2) Samsung tv'et har scoret bedre kalibrerings-settings på hdtvtest.co.uk
3) Dette tv har fundet en award hos det pålidelige whathifi.com som værende det bedste tv i prisklassen.
4) Samsung tv'et er 2500 kr billigere end W8.

Hvorfor mener du, at jeg bør vælge W8 fremfor H6400? Og hvilken nordisk udgave tænker du på?
Ole_S skrev:Altså, jeg har ikke købt og betalt det endnu. Jeg har/havde bare truffet mit valg.

Begrundelse:

1) dårlig mulighed for væg-ophæng med W8
2) Samsung tv'et har scoret bedre kalibrerings-settings på hdtvtest.co.uk
3) Dette tv har fundet en award hos det pålidelige whathifi.com som værende det bedste tv i prisklassen.
4) Samsung tv'et er 2500 kr billigere end W8.

Hvorfor mener du, at jeg bør vælge W8 fremfor H6400? Og hvilken nordisk udgave tænker du på?
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... +som+H6475
@Ole_S:

Sorry... Jeg er så vant til, at vi taler i 55-tommer-termer her på siden ;)

Jeg mener denne her (link).

Hvad jeg personligt ville vælge? Det er jo irrelevant for dig, så længe du ikke har alle mellemregningerne med. Men H64XX er med i opløbet.
Nu bliver jeg nok rigtig besværlig, men 40" bliver for lille. :)

46"-50" vil være perfekt til mit behov.

True, men hvis vi snakker rå billedekvalitet, hvilket tv, vil du da vælge? :) Altså i prisklassen 6000-8000 kr.
@Ole_S:

Det er jo min fortolkning af Flatpanels, HDTVtest og AVForums' testresultater, du beder om.

Men okay, jeg ser sådan på det, at modellerne Sony W8 og Samsung H64XX-H65XX-H67XX er så godt som ækvivalente, mens Panasonic AS600 og AS640 bider dem i haserne. Men det er alle sammen top-skærme i upper mid-level klassen.