Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chrising69
Hej Flatpanels.dk!
Står og skal have nyt TV og tror jeg er kommet frem til at det enten skal være et
Philips 50" Ultra HD LED-TV 50PUS6809 (På tilbud til 6000 i bilka lørdag)

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... hilips&pp=

Et Phillips 48PFS6609 (Inkl hue startpakke)

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... StoreTable

Eller et phillips 47PFS7109 (På tilbud til 6000 lørdag i BILKA)

https://www.komplett.dk/philips-47-3d-l ... 912/811165

Håber der er en venlig sjæl med forstand på TV, som vil hjælpe mig med at finde det bedste TV! På forhånd tak!
Brugeravatar
Af edinger
Hvordan er du landet på disse skærme? Har du læst (godt) om dem, eller er de tilfældigt udvalgt? Du er godt klar over, at der foreløbig – og formentlig en rum tid fremover – ikke findes noget UHD content at fodre sin UHD-skæm med, hvorfor pengene ofte er bedre givet ud til en Full HD-skærm i tilsvarende prisleje?
Af Chrising69
edinger skrev:Hvordan er du landet på disse skærme? Har du læst (godt) om dem, eller er de tilfældigt udvalgt? Du er godt klar over, at der foreløbig – og formentlig en rum tid fremover – ikke findes noget UHD content at fodre sin UHD-skæm med, hvorfor pengene ofte er bedre givet ud til en Full HD-skærm i tilsvarende prisleje?
Tak for svaret!! Ud af skærmene er det også kun den første, som er en UHD skærm, mit største valg ligger vidst mellem de to nederste.
Skærmene er valgt pga. prislejet på 6000-6500kr og så er jeg lidt forelsket i ambilight.
Som jeg ser det er fordelene ved 47" at den har passiv 3D og så køre ved 600hz frem for 400hz, ulempen er dog at der her ikke følger et phillips hue sæt med :-)
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du forventer, at dét spørgsmål kan besvares alene på basis af de oplyste specs (Hz), tager du fejl.

Specs, og i særdeleshed Hz, er angivelser på et stykke papir.

Og som skrevet mange gange før:

Da vi alligevel anvender 50 Hz herhjemme, er det egentlig ret uinteressant, hvor mange kunstige billeder, der kan indsættes mellem de originale frames. Det ser herrens ud og anbefales alligevel at slås fra.

Lakmusprøven for enhver skærm er, hvorvidt den er i stand til at vise 50 Hz ordentligt. Og om det er tilfældet for de skærme, du nævner her, kan jeg ikke svare på. Det må komme an på en test.
Af TheDollar88
Undskyld jeg lige bryder ind i samtalen her, men angående det første tv som er angivet (TVet i 4 k på tilbud).

Udover det med at 4k tjenester ikke er udbredt endnu, er det her så et rimeligt tv til almindelig brug eller er det lort lort lort... :)

Her tænker jeg om billedkvaliteten kan måle sig med almindelige full hd tv?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Her er faktum: Du betaler ekstra for opløsningen. Så hvis du har betalt 6000 kr. for et TV med UHD-opløsning, så kunne du nok finde et fuld HD TV med bedre billedkvalitet, så længe vi taler om de billigere modeller. I de dyrere modeller kan du være ude i, at man kun laver den absolutte topmodel med et UHD-panel, så alle de features og alle de kræfter man har lagt i at få det optimale billede kan kræve, at man også køber UHD. Det er dog ikke tilfældet med de modeller, hvor der findes fuld HD modeller der ligger over dem i modelserie.