Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nielswb
Er den glade ejer af et udmærket 40" Sony BRAVIA LCD, men vil gerne have noget lidt større.

Jeg er EPG'oholic, så det er et must, at det ny TV skal have EPG som det er i mit goe gamle Sony - d.v.s. så jeg stadig kan se og høre den aktive kanal. Men det virker som om at det nærmest er umuligt at opdrive et TV med denne facilitet nu om dage...

Jeg købte intetanende et lækkert Philips 50", men solgte det hurtigt igen fordi EPG ikke virkede ordentligt - troede naivt at en EPG var en EPG, men standard EPG'en havde hverken lyd eller billede fra den aktive kanal, og en alternativ EPG havde godt nok billede og lyd, men skiftede ikke kanal sådan som mit Sony gør det, når jeg har markeret en udsendelse som jeg gerne vil se.

Elgiganten har pt. et Sony 48" på tilbud, men så vidt jeg kan se på Sonys hjemmeside, er der ikke noget PIP i EPG'en, og det samme oplyste de også i forretningen :(( Er der nogen, som kender et eller andet trick så jeg kan få EPG som i mit gamle Sony?

Findes der noget på markedet, som kan give mig go' gammeldags funktionalitet i EPG'en? Jeg laver gerne diverse krumspring i opsætning o.s.v. hvis det er det, der skal til at få det til at virke...

På forhånd tak :)
Af Bent odense
nielswb skrev:Er den glade ejer af et udmærket 40" Sony BRAVIA LCD, men vil gerne have noget lidt større.

Jeg er EPG'oholic, så det er et must, at det ny TV skal have EPG som det er i mit goe gamle Sony - d.v.s. så jeg stadig kan se og høre den aktive kanal. Men det virker som om at det nærmest er umuligt at opdrive et TV med denne facilitet nu om dage...

Jeg købte intetanende et lækkert Philips 50", men solgte det hurtigt igen fordi EPG ikke virkede ordentligt - troede naivt at en EPG var en EPG, men standard EPG'en havde hverken lyd eller billede fra den aktive kanal, og en alternativ EPG havde godt nok billede og lyd, men skiftede ikke kanal sådan som mit Sony gør det, når jeg har markeret en udsendelse som jeg gerne vil se.

Elgiganten har pt. et Sony 48" på tilbud, men så vidt jeg kan se på Sonys hjemmeside, er der ikke noget PIP i EPG'en, og det samme oplyste de også i forretningen :(( Er der nogen, som kender et eller andet trick så jeg kan få EPG som i mit gamle Sony?

Findes der noget på markedet, som kan give mig go' gammeldags funktionalitet i EPG'en? Jeg laver gerne diverse krumspring i opsætning o.s.v. hvis det er det, der skal til at få det til at virke...

På forhånd tak :)
Hvis PIP-EPG funktionen ikke er i tv'et så kan man lave alle de krumspring man vil, Sony 50W805B 50W828B har den heller ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Afhængigt af TV-udbyder skal man muligvis slette nogle kanaler først for at det virker på Samsungs modeller.
Af Bent odense
Torben Rasmussen skrev:Afhængigt af TV-udbyder skal man muligvis slette nogle kanaler først for at det virker på Samsungs modeller.
ja, men på ældre Sony tv og Sony 50W828B og 6 serien er program guiden uden lyd/billede i "vestre hjørne",uanset tv udbyder.

Og det er ikke til at begribe at sådan funktion som man tager forgivet ikke er i tv'et.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic har også fået mini-preview med i deres EPG, så du kan også se på nogen af dem.
Af nielswb
Tak for svarene; det bliver så nok noget Panasonic jeg vil prøve at støve op, og det er også et ok mærke, som jeg har haft et par stykker af i billedrørets tid, det sidste en 32" tommers kolos. Nu hvor jeg ved at funktionen skal testet i butikken risikerer jeg heldigvis ikke at komme hjem med et "ubrugeligt" TV.

Ang. at man ikke kan se den aktive kanal i EPG'en i gamle Sony så er det nok et spørgsmål om årgang. Mit nuværende Bravia er så vidt jeg husker fra 2010, og der er EPG'en som nævnt perfekt. Da jeg bruger almindelig tagantenne, så jeg har ikke været ude i det der med at slette en masse kanaler for at få EPG til at virke ordentligt.