Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikmak69
Hej alle

Håber der er nogle af jer som kan hjælpe mig. Har ovenstående tv og er ellers ovenud tilfreds med det, men har to ting som irritere mig.

1. Hvordan laver jeg "sort skærm" når jeg feks bruger en app på tvet til at høre radio? Jeg forestiller mig at det ikke er sundt for skærmen at stå med et fast billed på i længere perioder....

2. Når jeg ser DR2 på tvet så er det begyndt at sende med dansk maskin tale, på den DR2 som IKKE er synstolknings kanalen. Jeg har Stofa, hvis andre også har det, så hedder den kanal 33 hos mig. inde i "Lydsprog" står der Russisk (AD). Jeg kan godt få lov til at lave det om til Dansk, men hvis jeg så skifter kanal for at vænne tilbage, så er den gal igen - Møg irriterende !

På forhånd tak!
Af troopa85
Angående nr 1. Tryk på Menu > Billede > 4. nederst står der "sluk billede"
Af Mikmak69
troopa85 skrev:Angående nr 1. Tryk på Menu > Billede > 4. nederst står der "sluk billede"
Er ikke hjemme tv, så måske er mit spørgsmål overflødigt, men kan man dét mens man er ikke i app´n ?
Af troopa85
Du kan slukke billedet når som helst du har lyst hvis det er det du mener?

Hvis du bruger den almindelige fjernbetjening kan du også trykke på tools, her kommer der en menu frem hvor det ene punkt er sluk billede.
Af Mikmak69
troopa85 skrev:Du kan slukke billedet når som helst du har lyst hvis det er det du mener?

Hvis du bruger den almindelige fjernbetjening kan du også trykke på tools, her kommer der en menu frem hvor det ene punkt er sluk billede.
Tak for hjælpen. Det prøver jeg :-)
Af Severin
Hej

Jeg har samme tv samt Stofa, og har nøjagtig samme problem med DR2.
Jeg var ved at blive vanvittig, så det er rart at der er andre der oplever det samme.

Har du stadig ikke løst lydsprog problemet på DR2?
Hvilken by bor du i (kan måske være forskellig med Stofa)?

Hilsen Erik
Af Severin
P.S. Glemte lige at skrive at jeg hører under Stofa i Helsingør. Og jeg har ikke samme problem på mit Samsung serie 7, kun 8'eren.
Af David_Jensen
Hej gutter,

Mht problemet med lydsproget på DR2, så prøv at vælge den DR2 som ikke hedder DR2syn.
Så skulle problemet være løst :)

DR kanalerne har fået en kanal for sig hvor al engelsk tale læses op.

Any good ?
Af Severin
Hej

Det er DR2 vi har valgt - og ikke DR2syn.
Men problemet kom først da DRsyn kanalerne kom.

Så her er der sket noget med DR2 (hvor lydsprog default er sat til Russisk(AD), og selvom dansk kan vælges overskrives det med Russisk når DR2 vælges næste gang).

Men underligt nok kun på Samsung serie 8, ikke serie 7 (den har ikke lydsprog i kanal menuen).

/Erik
Af David_Jensen
Og der er ikke andre DR2 kanaler du kan vælge imellem?
Ved ikke om det er tilfældet med Stofa, men det Yousee vi har kan samme kanal dukke op flere steder i kanallisten.

Vi har lige været i sommerhus hvor samme problem indtraf - også Stofa - og der var det intet problem så længe man fandt en kanal der ikke hed syn til sidst.
Af Severin
Jeg havde samme tanke, men der er desværre kun en DR2 og en DR2syn kanal.
Det er kun DR2 den er gal med. Ikke DR1 eller DR3.
Og som sagt tror jeg kun det er et problem på Samsung serie 8 tv, da det virker fint på mit serie 7 tv.