Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nsm88
Hejsa

Har købt et philips tv (55PFS6609), hvor det første jeg fik sagde puh efter 3 dage og kunne derefter ikke tænde igen.
Fik så et nyt tv af samme model, og igår da mig og fruen skulle prøve at se en film i 3D viste det sig for det første at brillerne havde en autosluk funktion, hvilket gjorde at de åbenbart slukkede når vi satte os ned i sofa'en (som om fjernsynet skulle hænge for højt, og det hænger max 1,20 over gulv).
Men ikke nok med det så slukkede skærmen efter 8-10 min hvis man kørte i 3D-side-side.

Dette fik mig sku til at koge over og har nu snakket med forhandleren og fået dem til at tage lortet tilbage.
Mit spørgsmål er så hvad jeg skal have i stedet, for jeg var godt tilfreds med ambilight og resten af tv'et.

Har over vejet disse 3 som erstatning:

Sony KDL-55W828B (nogen erfaringer med sony ambilight??)

Samsung UE55H6675

Philips 55PFS7109

Nogen råd ??
Brugeravatar
Af edinger
Du kan jo selv læse den blændende test af Sony W8(B) her på siden.

Hvis skærmen ikke skal væghænges, ligner det en no-brainer.
Af nsm88
Tak edinger.

Efter at have læst om sony w8 er dette IKKE længere en mulighed.
Vanvittigt med bagud vendte stik og ekstern strømforsyning.

Valget står nu på mellem disse:

Samsung UE55H6675

Philips 55PFS7109

Vil stadig gerne have ambilight, men hvis samsungs skærme bare er bedre ved jeg sku ikke..
Hjælp ??
Af nsm88
Tak for jeres svar...
Valget faldt igen på et philips tv da jeg er bare skal have ambiligt.
Så håber bestemt at det nye lever bedre op til forventningerne..
Brugeravatar
Af edinger
Nu ved jeg ikke, om dit valg alene er baseret på Ambilight-funktionen, eller om der også har været en test inde over, som indrammer skærmens billedmæssige kvaliteter.

Det sidste er forhåbentlig tilfældet, da det ellers er et temmelig spinkelt grundlag af vælge ud fra.

Hvorom alting er, så gør i det mindste dig selv den tjeneste at tweake standardbilledet ved at følge Flatpanels' 5 tips til kalibrering.

Så er du kommet et godt stykke vej.

Tillykke med din nye skærm.