Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Jeg håber i kan hjælpe mig her om vores valg.

Jeg kan starte med at sige at mit valgt bliver harman kardon, da jeg kun har haft forbløffende god oplevelse med dem.

Vi har kigget på en soundbar eller 2.1 system, men er usikker på hvor får mest for pengene kontra hvad giver den bedste effekt.

Soundbaren hedder SB 26/230 og link her: http://www.harmankardon.dk/harman-kardo ... -2630.html

Denne er så en fordel med bluetooth, samt trådløs subwoofer.

Det andet er 2.1 og hedder SB 26/230 og kan ses her: http://shop.harman.com/harman-kardon-pr ... s-330.html

Hvor der er indbygget bluray med 3D, vi har en afspiller, dog uden 3D men vi vil heller ikke få det brugt.

Højtalerne vil så komme til at stå på bordet under fjernsynet, hvor soundbaren vil ligge på bordet. Kan ikke forstille mig det pynter lige under tv'et.

Vi sidder ca. 3,5 m fra vores 46" tv.

Og subwooferen vil ikke være noget problem, den er der set plads til.

Hvad vil i vælge hvis i havde valget?
Vedhæftede filer
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (56.51 KiB) Vist 4315 gange
Af Supranol
Ingen der har noget at sige? :(

Om der er stor lydforskel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vil altid få et bedre stereobillede af 2.1 frem for en soundbar.
Køb et par gulvhøjtalere nede i hifiklubben :)

Men ja 2.0 2.1 er bedre.

Sonos soundbar + sub koster 10.000 , for 10.000 kr kan du få eks dali ikon 5 mk2 + forstærker som lyder 100x bedre.

Soundbare kan dog sagtens give mening afhængigt af plads og budget. Min ven har HTL 5120 som koster 1700 med indbyggede basenheder, til prisen mv så er den en god erstatning for den tynde TV lyd ingen tvivl, og der er fint med power i bassen.

Men et rigtigt stereo eller surround setup er at foretrække.
Af Supranol
Tak skal i have for jeres svar, det vil jeg tænke over :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har jeg selv en Playbar og har jo haft hele deres sæt til test tidligere også, og der er absolut ingen tvivl om, at man for de 10.000 en Playbar og sub koster kan få væsentlig bedre lyd på temmelig mange forskellige måder. Hvis jeg havde pladsen (og var villig til at gå på kompromis med udseendet), så var et surroundsetup med ordentlige højttalere er meget bedre bud på god lyd.