Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Heya!

Jeg har det sidste stykke tid siddet og kikket på nogle fladskærme, da jeg er ved at være lidt træt af min gamle 17" CRT.

Men de fleste modeller lader til at kunne det samme, så jeg er lidt lost!

Jeg skal bruge skærmen til gaming, både til hurtige (FPS) og langsommere spil. Det er dog også vigtigt at billedet er af god kvalitet, så jeg kan holde det ud under langtidsbrug, fx når jeg skal spille World of Warcraft.

I øjeblikket hælder jeg mest (ud fra anmeldelserne her på siden) til Samsung's SyncMaster 931C..
Men jeg har også hørt/læst mig til, at ViewSonic's VX922 skulle være en af de bedste skærme til gaming?
Derudover er designet på nogle af de nyere Fantasy LG skærme også meget fedt..

Jeg har tænkt mig at bruge ca. 2.000-2.500,- kr. på mit indkøb.. Er der nogle bestemte skærme i kan anbefale? Jeg prioriterer billedkvalitet og ydelse klart højest.. Fedt design er bare en bonus :)

Håber i kan hjælpe mig ;)

//Christian
Senest rettet af IRdopefish 21 mar 2007, 18:35, rettet i alt 1 gang.
Af IRdopefish
Så, nu har jeg netop fået min nye 931C ind af døren..

Indtil videre er jeg tilfreds med købet, trods en lille yderlig rød pixelfejl (jeg kunne ifølge Samsung's Zero Bright Pixel garanti få skærmen byttet, men den generer mig ikke, og jeg er doven :p).

Har bare lige et enkelt spørgsmål:

Med et lille klistermærke på kanten af skærmen og med et print på æsken, reklameres der stolt med, at min skærm er en "WCG 2006 Special Edition" (World Cyber Games 2006). Er dette en god eller dårlig ting? Hvad kan forskellen på en sådan special edition og en "almindelig" model være?

Håber i kan svare, også selvom det måske kun er gisninger ;)