Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej. jeg købte for nogle dage siden dette tv.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2916800/ ... ign-Priser
billedet er meget flot, knivskarpt, og jeg er blevet ret glad for ambilight. (som dette ikke skal dreje sig om) også det passive 3d er jeg glad for, dejligt for øjnene, i forhold til aktivt 3d.
men, død og ***vede, når først der er bevægelse på skærmen, (2d og 3d), så pixelerer skidtet voldsomt. meget mere end mit elendige 10 år gamle prosonic 32"... det er umuligt at abstrahere fra i actionfilm. (har testet bluray og antenne)

er skærmen defekt? eller er det sådan nye led skærme er? min er jo en ips panel, er de andre typer bedre?

det skal siges at skærmen har en pixelfejl, som jeg har kontaktet philips omkring. så jeg kan bare smide tvét retur... men jeg er jo glad for de andre features. så er der noget jeg kan gøre?
Øv, havde lige håbet på en ny tråd om Ambiligt ;;) Ej har du tjekket antenne forbindelsen? Nye tv er altså ret krævende med signalet. Men når der er fejl på tv'et så få det dog sendt ind, kan kun gå for langsomt.

Mvh. Jesper
jesperb-64 skrev:Øv, havde lige håbet på en ny tråd om Ambiligt ;;) Ej har du tjekket antenne forbindelsen? Nye tv er altså ret krævende med signalet. Men når der er fejl på tv'et så få det dog sendt ind, kan kun gå for langsomt.

Mvh. Jesper
fejlen er ganske tydelig på bluray dvd, også. og direkte fra usb stick.
problemet er jo at jeg skal finde ud af om jeg vil have det lavet pga den døde pixel, eller have mine penge igen. jeg vil ikke have et magen til, hvis dette er niveauet for elevation modellen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du slået alt gejlet fra? Philips har nogle ret aggressive "forbedringsalgoritmer" som kan ødelægge billedet en hel del kg det lyder lidt som om du kører med standardindstillingerne?
jeg har prøvet både med og uden alle billedbehandlingstingene...

jeg har sat tvét op efter en test af et 8008, (tror jeg det var) fundet via denne side, da der ikke er ret meget om min model endnu. men problemet var der både før og efter.

de par anmeldelser jeg har fundet af tvét, er ellers fine. så jeg må næsten gøre et eller andet forkert...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder mystisk. Som regel er det frekvens-algoritmen der laver ged i tingene når der er bevægelse.
Af jonas10001
Torben Rasmussen skrev:Det lyder mystisk. Som regel er det frekvens-algoritmen der laver ged i tingene når der er bevægelse.
det ved jeg ikke hvad er... er det noget jeg kan justere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er alt der handler om "Perfect Motion Rate" på deres TV. Det kunne være Perfect Natural Motion, som skal slås fra, men hvis du har fulgt vores anvisninger fra 8008'eren, så skulle du allerede have gjort dét.

Prøv lige for sjovs skyld, at sætte TV'et i "Game mode" og se om det hjælper. Der slår den al billedbehandling fra, så der kan du tjekke om du måske har glemt at fjerne noget i den manuelle justering.
jeg har vist klokket i det. perfect picture etellerandet var slået til. når den blev taget fra, forsvandt pixeleringerne omkring ting i bevægelse.
men det efterlader mig så i stedet med ca 10 billeder i sekundet... heldigvis er jeg ikke epileptiker, ellers havde jeg vist lagt på gulvet nu..
tvét ryger retur i morgen. der er kun to muligheder: enten er det defekt, eller også skal philips stoppe med at lave tv øjeblikkeligt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har nok 50 billeder i sekundet. Noget alle skærme burde kunne vise uden hakken.