Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Polywog
Hej Alle.

Jeg købte for nogle uger siden et lækkert Toshiba smart-tv. Og har så i dag købt en Toshiba 1.Tb ekstern hdd, både USB 2.0 og 3.0.

Så ville jeg prøve at optage fra tv´et ned på hdd´en, men jeg kan sgu ikke få det til at fungere.

Hvis jeg inde i EPG-guiden trykker på REC knappen, så kommer der en påmindelses-menu op, hvor det ser ud til at man kan ændre til at optage istedet, men det er ikke muligt.

Har i nogle fif? Er det måske fordi hdd´en skal formateres til FAT32 i stedet for NTFS?

Mvh Jonas.H
Er ikke sikker på at den Toshiba tv model overhovedet har tv optagelse gennem Usb ?

Harddisken plejer at skulle formateres af tv'et, som selv sørger for det rigtige format :)
Harddisken skal også ofte tilsluttes til en bestemt Usb port, for at det virker :)

Men tjek lige det med PVR gennem Usb først :)
Senest rettet af RockMedØerne 28 jun 2014, 00:14, rettet i alt 1 gang.
Af Polywog
Jeg har nu prøvet begge usb porte, og en mulighed for at formatere harddisken, kan jeg slet ikke finde nogle steder. :(

Jeg har en gammel ekstern harddisk med ekstern strømforsyning, den tror jeg sgu lige jeg prøver. :)
Af Polywog
Det er bare typisk med dem, det er anden gang jeg køber tv hos dem, at jeg får et at vide i butikken, og så når jeg kommer hjem og skal prøve det, så virker det ikke.

Første gang, var det da vi gik over til det "nye" tv-signal.....bum vi måtte ud og købe en box 3 måneder efter.

Da jeg købte det hér nye tv, der fik jeg at vide at jeg sagtens kunne optage på USB harddisk.

I fremtiden der kræver jeg sgu en brugsanvisning for det jeg vil købe istedet for kundeservice....og så kan jeg sidde i deres "4k-3D kurved tv-50.000 plus-sofa område" og nyde min brugsanvisning i fred og ro! :(
Må være en ret dårlig, eller meget ivrig snakken-efter-munden sælger du har været uheldig at møde - man er desværre pisket til selv at sætte sig ind i hva produktet kan, for at være 100% sikker - men utroligt træls for dig uanset ;;)
Af Polywog
Første sælger var en - No offence - 2 eller 3 g´er, men dejligt at se at han var i job og MEGET engageret - Faktisk alt for engageret, det var nærmest ligegyldigt hvad min kone og jeg spurgte om, så var svaret - "Selvfølgelig chef" eller "Ja, helt sikkert min ven". Havde jeg spurgt om det var 7D og 14K, så havde han jo sagt ja...og at det var USB 8.0, for det der Windows Xp er "Soo last year"....han anede ikke hvad der blev spurgt om.

Toshiba sælgeren, tror jeg faktisk lige var vågnet - Da jeg ville have han til at tænde for tv´et, blev han nærmest irriteret på mig. Kort og godt, han var meget træt og kun intresseret i at få mig ud af butikken, så han kunne sove videre.