Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henriksen78
Er der nogle som har fundet en review af LG LB870V ?

Elgiganten har 55" på tilbud til 10000, det lyder som en god pris
Af henriksen78
kan det passe at der ikke findes noget info , test eller andet af denne skærm.

det skulle være en af LGs topskærme inden 4k modellerne.
det kan vel ikke være helt skidt, eller hva ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ahh, jeg læste din sætning lidt anderledes. Beklager.

Men jeg har ikke hørt mange tilbagemeldinger om LG's 2014-tv endnu og kan heller ikke dele meget mere end hvad jeg har set på messer. De er IPS-baserede, så ikke lige så dyb kontrast som på f.eks. Samsung og Sony's tv, til gengæld bredere betragtningsvinkler.

Og så er webOS ret spændende.
Af Mkb
Får mit LG i morgen. :) er der nogen problemer med opsætningen eller er det lige til det skulle jo gerne være klar til fodbold
Af henriksen78
giv endelig lidt input videre til os andre.

hvordan er sort om aftenen ?
er der slør når der ses fodbold?
hakker den når der panoreres i HD materiale ?
Af Mkb
Så kom dyret op super nem opsætning. Er yderst tilfreds super godt tv der er dog nogle ting man skal vende sig til
Fjernbetjening ikke så kontant som den gamle Sony måske en tilvending
Skærmen er meget blank giver nogen refleks
Sound bar ikke meget værd godt vi har vore Sony soundbord som styres fint via tv'et
Den sorte farve er god
Betjeningen er nem simpel menu har ikke kikket i manualen
Ingen hak eller slør i kampen
Et tv til en god pris

Mvh Bo
Af BrianBroe
Nu har du jo købt det, men der er en norsk anmeldelse af det her: http://www.lydogbilde.no/test/lg-55lb870

Hvis du har tid må du da gerne skrive lidt mere om dine indtryk, da jeg også selv overvejer at købe et LG. Kan bare ikke helt finde ud af om jeg skal have 4K.

Hvordan fungerer det der WebOS? Kører det godt? Bruger du nogle apps som Netflix osv?
Af Mkb
Vi har Netflix dette fungere fint kører uden problemer. Vores Viaplay hakker lidt er opdateret dette gjorde det også på husets andet LG tv men efter 14 dage kørte det stabilt?
Youtube samt søgning på nettet fungere også fint. Tv'et er på kablet netværk 40/5 fra Stofa har ikke prøvet at køre på wifi.
Jeg har vænnet mig til fjernbetjeningen (Magic remotes) urolig nem og hurtig til Web søgning.
Har lige hentet app'en til Ipad som skulle kunne styre tv'et den skal prøves i morgen
Af Dk_12345
Hej Mkb.

Har du hængt det op på væggen?

Hvis ja, hvordan sidder "foden" med højtalerne så?
Af Mkb
Nej det står på et bord men vi overvejer om det skal op på vægen eller fruen overvejer. Hvis det skal hænge på væg skal man bruge de 2 vinkler der medfølger
Af skjoeo1
Vores LB870V hænger på væggen med højttaleren under, jeg synes at det ser fint ud.
Det er ok at den får mindre gode anmeldelser på lydkvaliteten, den er ikke prangende, men alligevel ok. Jeg bruger surround anlæg når vi ser film.
Mht. webos er det ret lækkert, specielt med magic-remote. Men det er langsomt om at komme igang, det er som om webos først rigtig starter op første gang man bruger det efter man har tændt tv'et. Så man skal altså ikke lige tænde og så skynde sig at skulle se programoversigt eller lignende. Desuden er der for mange af webos programmerne incl. EPG, hvor man ikke kan se tv (eller høre udsendelsen) samtidig med at man bruger det.
Der er masser af arbejde tilbage for LG på webos, rigtig mange forbedringer jeg kunne ønske mig, og adskillige bugs der skal fixes. Det gode er at jeg tror at LG er ret committet på webos, så der skal nok komme godt opdateringer til systemet.
Billede kvaliteten synes jeg virker i orden (jeg er ikke ekspert), men det er rigtigt som de siger i den norske anmeldelse at skærmen er meget blank.
Alt i alt er jeg rimelig tilfreds, men ved ikke om jeg istedet skule have valgt sony W805, men det er primært da jeg synes at webos er lidt for sløvt til at komme igang efter temperament.