Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oniskaa
Jeg er på udkig efter et 4K tv til Max ca 2000 Euro som har HEVC 4K og er på mindst 55 tommer. Her til har jeg fundet LG 55UB850V. Jeg bruger primært fjernsynet til at se fodbold og spille ps4 spil på og Netflix. Jeg vil meget gerne høre jeres meninger? Det eneste som gør mig nervøs er at der står mci Hz 100 og der er intet mere irriterende end en fodbold kamp hvor bolden "lagger"
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De fleste 2014 Ultra HD TV har HEVC.

Men hvis du vil have bedst mulig gengivelse af fodbold og PlayStation, så er det ikke nødvendigvis et Ultra HD-tv der løser den opgave bedst. Fodbold vil nok blive sendt i både SD og lav-HD i en rum tid endnu. De første generationer af Ultra HD har også vist sig at have ret højt input lag - altså forsinkelsen fra signalet kommer ind til det vises. Det kan være ret problematisk i forbindelse med konsolspil.
oniskaa skrev:Det eneste som gør mig nervøs er at der står mci Hz 100 og der er intet mere irriterende end en fodbold kamp hvor bolden "lagger"
Hvis en producent har formået at lave sit TV ordenligt, så vil en bold ikke lagge selvom TV'et kører ved 50 Hz. Kan du huske dit gamle billedrørs-TV? Laggede bolden på dét? Nej vel...
Af jones31
Torben Du kan da ikke sammenligne billedrør med tv nu. Selvfølgelig har hz en betydning ved sport. Størstedelen af alle 50Hz tv hakker der.
Af kaspergb
Nu hakket billedrørs tv også når vi snakket 50 Hz. Selv den gang havde Philips digital naturel motion, hvilket gav et meget mere roligt billed
Smid filmen the day after tomorrow på og se starten af den så kan man tydeligt se hvor vigtig 100 Hz med motion forbedring er.
jones31 skrev:Torben Du kan da ikke sammenligne billedrør med tv nu. Selvfølgelig har hz en betydning ved sport. Størstedelen af alle 50Hz tv hakker der.
Selvfølgelig kan jeg det. TV-signalet sendes stand med samme frekvens og et TV burde som minimum kunne levere samme oplevelse som de gamle modeller kunne. Dengang var der ingen der klagede, så det er et hysterisk problem man har opfundet for at retfærdiggøre indsættelse af kunstige billeder.

Mit Pioneer indsætter ingen ekstra billeder og bolden hakker ikke her...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kaspergb skrev:Smid filmen the day after tomorrow på og se starten af den så kan man tydeligt se hvor vigtig 100 Hz med motion forbedring er.
Det er jo sådan filmen er optaget. Motion-interpolation ændrer bare på filmen og får den til at se kunstig og underlig ud ved at indsætte falske billeder.

Indholdsbranchen må jo bevæge sig videre og begynde at optage i højere billedfrekvenser, hvis vi helt vil fjerne hakkende panoreringer. Min holdning er, at det er her man skal løse problemet, ikke at tv-producenterne begynder at ændre på alt det indhold de får ind. Heldigvis ændrer postvæsenet ikke på de pakker vi får tilsendt.