Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Barthor
Hej alle i kloge hoveder her inde.

jeg har fået problem med mit 2 år gamle UE46D6575 Samsung LED tv der har fået en fejl som jeg ikke har kunnet finde beskrevet nogen steder på nettet. så mit håb på der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

problemet består i at der er linjer der løber på tværs af skærmen uden at det er døde pixels, det kan vel bedst beskrives på den måde at linjerne er som et gammeldags stykke linjeret papir med ens afstand imellem dem, ca 6 til 10 pixel imellem hver af dem, og de er utydelige som en slags vandmærker.

håber der er nogen af jer der ved hvad det er.

Billede

Billede
Af Bent odense
Se om du kan få et gratis tilbud på reparation og se om det kan betale sig, men ja 3000 4000kr skal du regne med hvis det er panelet.
Senest rettet af Bent odense 21 maj 2014, 17:32, rettet i alt 1 gang.
Af Barthor
og så bare 1½ måned efter garantien er udløbet... typisk.

til den pris kan jeg ikke forestille mig det kan betale sig at få det repareret, så jeg går ud fra jeg må til at kigge mig om efter et nyt fjernsyn... jeg havde da godt nok ikke regnet med at jeg skulle kigge efter et nyt efter bare 2 år.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Visse indbo-forsikringer dækker elektronik-defekter i længere tid end garantien normalt løber. For mit eget vedkommende er det godt nok en tillægsforsikring, men du kunne jo se om der er noget sådant i din forsikring også.

En lille teaser på vores dataindsamling:
Vores undersøgelse af TV-fejl viser, at kun lidt under 55% af de TV der opleves fejl på sker inden dets 2 års fødselsdag. 75% sker inden TV'et fylder 3 år og 85% inden det fylder 4 år. Helt op mod 30% af deltagerne i vores undersøgelse har oplevet fejl på deres TV, men måles det mod antallet af solgte enheder, så er tallet nede på godt 13% - visse producenter har væsentlig flere fejl og visse har væsentlig færre. Hvis du vil have et nyt TV der ligger i kategorien "færre" så skal du skifte mærke... og ikke til en anden koreaner.