Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikaelS
Hej

Nuværende model er et 5-6 år gammelt Pana plasma 37" men pga flytning (Pana'en bliver), så skal jeg ud og investere i et nyt TV.

Jeg har absolut ingen erfaring med specs, så al hjælp er velkomment.

Prisleje er ca. 7000,-
Stuen er 4.5m bred - sofa i den ene ende og TV i den anden.
Det kommer til at hænge tæt på vindue og dør til have (vest vendt)
Kanalerne kommer via YouSee (boligforening)

Skal bruges til:
Alm TV (jeg er dog glad for at glo fodbold)
Netflix (knægten på 6 år har opdaget det)
Konsol (Formodentlig xbox/PS - ellers en Wii).

Jeg har kigget på Sony og Samsung og det er umiddelbart favoritter. Der er dog ingen modeller som jeg har som favorit (qua manglende erfaring med hvad der skal fokuseres på).

Mvh
Mikael
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sony W8 er et godt tv til prisen. Samsung giver generelt også en del for pengene i mellemprissegmentet. Så jeg synes ikek du skyder helt ved siden af.

Der er Netflix direkte i de fleste nye tv og man kan også søge via app'en på en smartphone/tablet og sende over på tv-skærmen, men oplevelsen er ofte bedre via spilkonsollen.

På 4,5 meters afstand ville jeg personligt tage et stort skridt op fra 37". Nok direkte til 55", men det afhænger naturligvis også af jeres stue :)
Af MikaelS
Hej!

Tak for svaret. Jeg skal helt sikkert opgradere i størrelse men jeg kan se at 55" koster små 10k og det er 3k for meget :)

47" ser dog lækkert ud og til en pris af 8.000,- er det ikke så langt fra budgettet.

Skal man sammenligne, så kigger jeg på Samsung UE46F6755 til 8000,- : http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46f6755

Er der noget der taler for/imod Sony kontra Samsung eller er vi ude i små tekniknørd detaljer som en menigmand som mig ikke skal bekymre sig om?

I øvrigt er det kun mig (og knægten) der skal bruge stuen, så ingen WAF her ;)

Mvh
Mikael
Af MikaelS
@Brian: Orv det var ellers et godt bud! Det skal nærstuderes.

Tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
MikaelS skrev: Er der noget der taler for/imod Sony kontra Samsung eller er vi ude i små tekniknørd detaljer som en menigmand som mig ikke skal bekymre sig om?
Lidt bedre Smart TV del i Samsungs nye tv, blandt andet flere apps. Herunder også app til HBO Nordic, hivs I vil prøve det. Der er der ikke i andre Smart TV lige pt.

Men omvendt har Samsung jo vist sig endog meget dårlige til at opdatere ældre Smart TV. Når de er solgt, lades de ofte i stikken. Det demonstrerer f.eks. Netflix-sagen ved Netflix's lancering såvel som den nuværende HbbTV-sag.
.....Det er nok stedet, hvor udover 100% rene netbutikker, hvor prisen er lavest.

Bare vær 100% sikker på at det er et 2014 W8 og ikke 2013 W8.

Altså sidste års model.