Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mine forældre skal have nyt tv og størrelsen skal være en 55" deres budget lyder på 10.000kr. Har fundet frem til at samsung f7005 skulle være et glimrende tv også til sport som det vil blive brugt mest til, + det kan hænge tæt op ad vægen.

Samsung f7005 har twin tuner. Betyder det at der skal sættes 2 antennestik i (stofa) eller splitter tv'et selv signalet?
Til optagelse ved pvr, er det da muligt at bruge en USB nøgle?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, glimrende tv til prisen. Det har samme billedkvalitet som det dyrere F8005, men blot et lidt anderledes design. Prisen er også presset godt ned nu, fordi skærmen er ved at udgå til fordel for de nye 2014 modeller som starter noget højere.

Sony's 55W905A har også været nede og snuse til 10.000 kroner og er også et fremragende tv. Samme historie mht. prisen og de nye modeller.

Dobbelt-tuneren kræver blot et antennekabel og intet andet, så længe jeres Stofa-signal ikke er kodet.

Jeg har prøvet med et par USB-nøgler, men har aldrig fået dem til at virke. Jeg tror ikke de kan formateres i det korrekte filsystem. Så sats på en USB-harddisk. De koster jo ikke meget efterhånden - og optagelserne fylder jo ret meget.
Af Non-Desperado
Spørgsmålet er vel også om evt. USB-sticks er hurtige nok, for jeg vil klart anbefale en USB 3.0-HDD til HD, især hvis man vil benytte sig af timeshift.

Lige enkelt ting, man kan kun optage en kanal og se en anden via de to tunere. Man kan altså ikke optage via de to tunere samtidigt, ligesom man ellers kan på Panasonics Twin tuner-modeller.
Ville vente på panas nye 750 kommer, der for du også tv anywhere så hvis du rejser udenlands henter du bare lige tv kanalerne via tab eller tlf og via tuneren i tv'et. Men virker ikke til boxer og Canal digital via cam. Er et rigtig lækkert tv.
Det er muligt at bruge et USB stik, men ærlig talt ikke at foretrække! Du vil hurtig løbe tør for plads hvis du bruger det bare en lille smule aktivt. Nu om dage kan man jo få 1TB til 500kr når de er på tilbud og så skal du ikke bekymre dig om plads i det næste stykke tid.

Forresten om du køber en hdd med usb 2 eller 3 er ligemeget da TV'et kun har en 2.0 udgang
Af Cluasen
"Flueknepper"!