Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal have mig et nyt TV, LED, ingen krav til smart features, ikke til noget gaming, så kun alm. TV og film! Sidder ca. 3m fra væggen/Tv'et så tænker en 50-60'' - Ville 60'' være for stort?..

Er villig til at give en 10-13000kr, alt efter alt, og kan måske godt stræke mig lidt hvis det er det værd.

Jeg har kigget på philips 60pfl8708s men det virker ikke til at der er super mange anmeldelser af det, og specielt ikke nogle fra Danmark, er det bare en spøgelses skærm?
- Har philips nu og det har behandlet mig godt i de sidste 7 år (32pf9731D), og er egentlig glad nok for ambilight.
og kan se at man kan få det til ca. 13k for tiden.

har dog også kigget på Sony's W905A, (havde håbet på 955 vile være godt, men ser ikke sådan ud på anmeldelser;)) som jo også skulle hav et godt billede,

Vil der ærligt være den store forskel på de skærme, eller andre disse dage, når man er oppe i den prisklasse, eller er det mest på smart delen at de opgraderer og fornyer, sådan for den alm bruger?..

er det det "værd" at kun gå efter de nye 2014 serier, eller vil der ikke være den store forskel ud over det vil være "nyt" - tænker kontra at gå efter et som fx. philipsen eller de "gamle" Sony som er til at betale nu..

Håber der er nogle som kommer igennem min wall of text, og som kan hjlpe mig lidt i denne dungle ;D
Sidder selv 3 meter fra væggen og har et 55" er bestemt ikke for stort. Vil sige 55-60" bør være fint, ville nok gå efter 55" med dit budget grundet det store prishop fra 55 til 60".

Angående philips så imponere de mig ikke, ville kun købe dem hvis jeg var meget hooked på at få ambilight ellers er mine personlige mening at konkurrenterne gør det bedre pt.

Til dit budget er 4k tv heller ikke en mulighed så du skal ud og kigge efter de gode 1080p TV. Som du selv nævner vil w905 være et super godt bud og vil også klart være min anbefaling. Det kan vel fås til en 10.000 - 11.000 de steder der stadigt har det, og det er et TV der stort set har det hele. Hvis du skal have noget bedre skal du op i 4k TV eller eventuelt nogen af de kommende 2014 modeller. Som det ser ud nu er der dog ikke kommet nogen TV i 2014 til samme pris som w905 der kan slå det. Min anbefaling vil derfor være at hoppe på w905 inden det udgår.
Mange tak for svaret :)
Hm var ellers virkelig tæt på at bestille det Phillips :), varslede som et godt tilbud til de 13k for et ok High end :).
Troede bare de sad ok på markedet, det har de da gjort mente jeg.
Men er vel ikke fordi det er et dårligt billede på det?
Men så må det vel bare blive sony og uden lys.
Men igen tak for svaret :).