Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har købt et F8005 Samsung smat tv, med har to "store" problemer

1. Bruger dual DVB-S tune, men kan kun få billede på den ene af dem. Den anden viser kodet kanal.

Tvét er indstillet til at modtage Canal digital og der er monteret et CI modul med kort.

2. Jeg kan ikke få undertekster på mine film som ligger på min synology DS209+II
alle film er i MKV, med en .IDX og .SUB fil af samme navn.

Lidt dobbeltmoralsk men jeg vil ikke hente SRT. filer fordi alle film er en elektronisk kopi af min original ::l
Til det første problem, så er det fordi du kun kan vise en kodet kanal af gangen, idet der kun er isat et kort og da Samsung i F-serien endnu ikke har fået placeret en ordentlig twin-tuner med to slots til CI-moduler, som eksempelvis Panasonic. Du vil kunne anvende den ene tuner til DR's kanaler, mens den anden ser en af dine kanaler fra Canal Digital. Men du vil ikke kunne se to kanaler fra din tv-pakke fra Canal Digital.
Tak for svarene.

Det med det manglende CI slot, havde jeg desværre set komme.

Med hensyn til at omdøbe min sub filer. Det har jeg prøvet, men så vi VLC plyer heller ikke være med. Så jeg tror de skal konverteres.
.sub og .srt filer er ikke i samme format, så det er derfor ikke muligt bare at omdøbe filerne.

Du bliver jo nok nødt til at konvertere dine .IDX+.SUB filer til .SRT hvis det er det eneste subtitle-format, som kan bruges på dit Smart TV...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes OCR programmer der kan omdanne SUB-filer til tekst-formatet i SRT, men det er langsommeligt idet disse programmer laver en del fejl i billedgenkendelsen indtil man har "lært" den nok bogstav-variationer.