Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Porkyhead
Hejsa

Jeg skal havde udskiftet mit aldrende 42" Panasonic plasma med noget, der er knap så strømsultent og lidt mere elegant :)

Tv'et skal bruges til lidt af hvert, men det er helt sikkert at der vil blive set en del sport på det.

Jeg har følgende krav:

- 46"
- Pænt design og slank ramme (damen skal også være tilfreds :) )
- Pris max. 7000 kr
- Indbygget Netflix app (ikke strengt nødvendigt)
- Hellere godt billede end "smarte" features
- Har i forvejen anlæg, så højttalerne i tv'et behøver ikke være noget særligt

Håber I kan hjælpe :)

Mvh

Christian
Senest rettet af Porkyhead 21 apr 2014, 20:05, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Ikke for at være negativ. Det er ALTID dejligt skal skulle se på nyt stuealter, men vil bare indskyde:

Ærgeligt at du syntes det bruger for meget strøm.

For rent billedemæssigt bliver det svært at finde noget der er MEGET bedre, især når du skriver du skal se bold og sport, selv i 2014..

Netflix OK, men kan man ikke køre det over PS4 og/eller se det på sin tablet?

Men okay...Hvis du vil bruge en 6000-7000 kr.
Af DavidHimself
Jeg ville spise pasta og ketchup en måned til også gå efter 46F8005 :)

Overraskende nok virker smart-tv-delen i den serie glimrende (dvs at du får adgang til Netflix, HBO og Viaplay sømløst) og billedkvaliteten efter indstilling er fremragende... den koster så godt nok 8.495,- i øjeblikket hvilket dog er en glimrende pris! Alternativt kunne man måske nøjes med 6000-serien fra samsung - stadig den gode smart-tv-del, men ikke samme gode billedkvalitet - til gengæld er den billigere 8)
Af jng
DavidHimself skrev:Jeg ville spise pasta og ketchup en måned til også gå efter 46F8005 :)

Overraskende nok virker smart-tv-delen i den serie glimrende (dvs at du får adgang til Netflix, HBO og Viaplay sømløst) og billedkvaliteten efter indstilling er fremragende... den koster så godt nok 8.495,- i øjeblikket hvilket dog er en glimrende pris! Alternativt kunne man måske nøjes med 6000-serien fra samsung - stadig den gode smart-tv-del, men ikke samme gode billedkvalitet - til gengæld er den billigere 8)
sømløst?
Af Porkyhead
Jamen, 46F8005 ser da slet ikke så tosset ud :)

Men som PeterD nævner, er der så nogen fare for at Elgigantens modeller er ældre og dermed (sandsynligvis) mere fejlbehæftede?
Af Porkyhead
Hviiis jeg nu skulle være fristet af plasma, hvad ville det oplagte bud så være jf. mine krav i første post? :)