Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der andre ES8005-ejere, der tit oplever problemer med at åbne Smart Hub?
Ved ikke, om der altid har været problemer med den jævnligt, for har stort set ikke været inde i Smart Huben, siden jeg købte TV'et for 2 år siden. På det seneste har jeg dog villet bruge Viaplay-appen til tider, men det har tit ikke været muligt. Jeg har prøvet at søge efter en softwareopdatering i Menu -> Support -> Softwareopdatering -> Online, og også Via kanal, men der er ingen nye opdateringer for øjeblikket. Kan derinde se, jeg har version 002011, som ifølge http://www.samsung.com/dk/support/model ... -downloads under Firmware ser ud til at være den nyeste (selvom den dog her hedder version 2011.1).
Nogen der ved, om der er noget som helst, man kan gøre for at gøre den mere driftssikker, eller er det bare ikke bedre? Det skyldes ikke internettet.
Af SLL
Jo, jeg har også prøvet det en del gange, hvor der intet sker når man trykker på SH knappen. Sluk og tænd af tv'et afhjælper problemet her, indtil det sker næste gang :(

Det er også seneste 2011.1 firmware jeg benytter. Denne firmware er ikke kun forbundet med ovenstående nævnte problem. Også SH opdateringer er yderst problematiske. Ofte får man ingen info omkring SH updates, andet end "starter..." dialog bliver ved med at stå på skærmen. Hvis man trykker igen på SH knappen forsvinder "starter" dialogen, men hvis man så trykker på SH knappen igen, så fryser "starter.." dialogen helt, og der sker ikke mere indtil man genstarter tv'et. Hvis man da kan slukke/tænde tv'et, da det ofte hænger i flere minutter.

Samsung vil typisk ikke erkender der er et problem med 2011.1 firmware, eller deres SH servere. Og eftersom ES8005 tv'et er fra 2012, så gider de med stor sandsynlighed ikke, at fikse en ny firmware, som efter min mening er det de burde. Mega dårlig support og kundehåndtering, som efterhånden er mere og mere typisk for Samsung og den måde de tjener penge på. Smid det gamle ud, og køb noget nyt. Samsung er utrolig pengegrisk, og kan næste ikke få nok.

SLL
Af SLL
Der er problemer med Samsung ES firmware's efter 2009. Hvor man nogen gange skal igennem noget af en procedure, for at få opdateret sit tv. Her på det seneste (efter 2014 som jeg fik i august), er der ikke kommet meget nyt til Smarthub'en her hos mig. Så jeg har i et stykke tid ikke lagt mærke til problemet. Men jeg kan se Søren, at du stadig har problemerne, hvilke er mega irriterende. Jeg ved, at flere har skrevet til Samsung Support, som sædvanlig ikke kender til det, men som sender problemet videre til nogle "forhåbentlig" mere kyndige personer.

Problemet har eksisteret i nok snart 1-2 år, så det er lidt mærkeligt, at Samsung ikke kan fikse det. Måske de helt har opgivet deres 2012 tv modeller. Jeg syntes gerne, at der går et års tid med firmware opdateringer. Så stopper det stille og roligt.
Ja har os et ES8005 og har samme problem har vers. 2011 kan man ikk installere vers. 2009 har den tidligere vers.

Det er da utroligt så ligeglad de er fra Samsung. Se bare på HHb DR tv............ har godt nok fået det til at virke på mit ES8005

Men masse bøvl det har givet en masse af deres kunder, gud ved om vi vender tilbage kikker meget på andre mærker