Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et nyt TV til svigerpaps. Dette da han gerne vil modtage HD kanaler og ikke gider at have en ekstern reciever stående.

Han har Viapay og bruger ligeledes Astra 19.2 for at modtage de gratis tyske kanaler.

Vi har købt et TV med DVB-S2 modtager.

Problemet er, at recieveren (En maximum han købte ved viaplay i sin tid) fint modtager både Thor og Astra satellitten. Men TV`et vil kun finde Thor Satellitten.. Vi kan ikke få den til at finde astra satellitten...

Er der nogen der har en logisk forklaring? Dvs hvorhenne skal jeg starte på at fejlsøge?
S.G skrev:Jeg har købt et nyt TV til svigerpaps. Dette da han gerne vil modtage HD kanaler og ikke gider at have en ekstern reciever stående.

Han har Viapay og bruger ligeledes Astra 19.2 for at modtage de gratis tyske kanaler.

Vi har købt et TV med DVB-S2 modtager.

Problemet er, at recieveren (En maximum han købte ved viaplay i sin tid) fint modtager både Thor og Astra satellitten. Men TV`et vil kun finde Thor Satellitten.. Vi kan ikke få den til at finde astra satellitten...

Er der nogen der har en logisk forklaring? Dvs hvorhenne skal jeg starte på at fejlsøge?
Start med at se i brugervejledningen til apparatet uden navn.
Nu er der ingen grund til at gøre mig dummere end jeg er! ;)
Brugermanualen er tjekket. Vi har tjekket op på frekvenser, indstillinger med mere således det skulle passe med den satellit vi gerne vil have den skal fange..

LG tv´et (42ln575v) finder ikke satellitten Astra, men finder satellitten Thor.
Den "gamle" reciever finder den uden problem med samme indstillinger..

Kan det være at TV`et kræver et "bedre" signal før den vil acceptere signalet, hvor recieveren derimod er ligeglad?
Af S.G
Ok...

Så er spørgsmålet hvordan det gøres.
Jeg har prøvet alle de manuelle indstillinger som TV´et har til selve Astra 19,2 satellitten, men ingen af dem giver signal..

Kan du kort uddybe om der er en indstilling der har et standard navn som jeg skal være opmærksom på? Er det noget transponder? LNB? eller hvad skal jeg gå igennem igen?
Af S.G
Jeg har prøvet alle muligheder de har uden at få forbindelse..

hmmmm... Så må han undvære
Kig i brugervejledningen det er noget med det der Diseqc at gøre, men de findes i forskellige versioner så de skal passe sammen for at virke ordentlig.

Så du må find versionen på den der Diseqc, for at se om den kan arbejde sammen med tvet :)