Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mklintoe
Hej,

Min gamle mor står for at udskifte sit gamle TV og VHS video.

På TV siden har jeg kigget på Samsung 6 og 7 serie.

På optager siden har jeg kigget på Samsung BD-F8900.

Kan nogen fortælle om det giver mening at droppe BD-F8900 til fordel for en ekstern USB HDD + strømforsyning og så tage 7'er serien med 2 tunere.

Testen af BD-F8900 er jo ikke just flatterende, og jeg har ingen intentioner om at yde brugersupport hver gang noget ikke umiddelbart virker som det skal. Prismæssigt er 7005 + en ekstern USB HDD lidt billigere.

TV / optager skal bruges på kabel-tv via DVB-T, og der er ingen kodede signaler, så problemet med kun en CAM er derfor ikke eksisterende.

Får man en brugbar stabil løsning med 7005 og ekstern USB HDD?

Er der nogen alternativer?

/Michael
De fleste tv med ekstern harddisk, er stadig ikke 100% stabile, der er stadig lidt små problemer med dem, der gør at optagelserne af og til går i udu - hvor harddisken igen skal formateres og man ska starte forfra med optagelserne - hvis man ka leve med at det sker nu og da og det ikke betyder så meget, om man så misser en udsendelse, er det det system man ska gå efter - er billigt, men dog ikke helt problemfrit :p

Hvis du vil ha et optage system i den gode, men også lidt dyrere ende af skalaen, skal du nok vælge en panasonic HDD optager, samt et tv der svarer til den forventede billedkvalitet - vil jeg anse for at være det mest stabile og dermed også det der kræver mindst support fra dig :)
Af Lindberg
Jeg synes PVR-optagefunktionen fungerer rigtig fint på mit Panasonic G30 fra 2011. Derimod er jeg ikke fan af måden det fungere på på mine forældres F7005.

Det fungerer egentlig fint at optage programmer til harddisken gennem TV'ets TV-guide på både Samsung og Pana.

Men derudover synes jeg Panasonics optagefunktion er meget bedre lavet end Samsungs. Måden hvorpå man skal optage (der er ikke en dedikeret optage-knap på Samsungs fjernbetjening i modsætning til Panas) og måden hvorpå man skal afspille optaget indhold er kluntet og dårligt lavet. Det er svært at overskue de programmer man har optaget på Samsung. I stedet for en overskuelige listevisning, med detaljer for hver optagelse, står programmerne i et gittervisning, og man kan kun se 15-20 bogstaver af programmets titel. Her er Panasonic også foran.

Jeg ville foretrække et Panasonic med twin tuner og så tilstlutte en harddisk over USB.
Lindberg skrev:
Men derudover synes jeg Panasonics optagefunktion er meget bedre lavet end Samsungs. Måden hvorpå man skal optage (der er ikke en dedikeret optage-knap på Samsungs fjernbetjening i modsætning til Panas) og måden hvorpå man skal afspille optaget indhold er kluntet og dårligt lavet. Det er svært at overskue de programmer man har optaget på Samsung. I stedet for en overskuelige listevisning, med detaljer for hver optagelse, står programmerne i et gittervisning, og man kan kun se 15-20 bogstaver af programmets titel. Her er Panasonic også foran.
Samsungs F7005 og F8005, kan da også vise de optagede programmer i en overskuelig listevisning, afhængigt af hvordan man tilgår de optagede programmer og titel længden kan også nemt være på over 30 bogstaver incl. mellemrum, samt yderligere program info og detaljer, f.eks. titlen Menneskets store vandring (4:5), som titlen fremstår på mit Samsung F8005, så hvad du lige mener, er jeg meget i tvivl om ?