Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.. Jeg står og skal vælge mellem to Samsung LCD tv men kan ikke helt hitte ud af hvad forskellen er mellem dem...
håber I kan hjælpe :-)

Valget står mellem N71 og M71 begge i 32".

Det jeg har fundet er på deres egen hjemmeside hvor der ikke står den store forskel i specs?

http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... dk_b2c.pdf
http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... dk_b2c.pdf

Jeg har så set på et tysk forum at folk foreslår N71 pga. nogle småting, men iflg. IFA message report her på sitet har M71 noget Smooth motion som N71 ikke har?

Jeg må indrømme jeg er meget i vildrede i mit valg, så nu er det op til jer :-)
Senest rettet af hjelmdal 07 mar 2007, 12:27, rettet i alt 1 gang.
Af Bomber Bo
Sådan som jeg har forstået det, så har M-modellen, hvad der svarer til 100 Mhz, men det er efter sigende ikke meget værd, så køb N-modellen...
Af hjelmdal
hvad får så dit valg til at falde på N'eren ? har den noget som gør den værd at foretrække, eller mener du bare at det 100Hz sjov, nærmest gør M'eren ringere?
Af MiniatureZeus
Gå ned i din lokale fona og expert og se på dem.. du bliver skuffet, gjorde jeg ihvertfald
Af hjelmdal
hvad mener du? er det ikke bare fordi du har set dem på et dårligt standard tv-signal eller hvad?

Eller hvad bliver du skuffet over ?

Efter hvad jeg har hørt, har de (i denne prisklasse) noget nær det bedste billede du finder?

Men kom gerne med andre modeller som forslag?!
Af brian.rikke
Sådan som jeg har forstået det så er M71 med 100 hz teknologi, og N71 er uden 100 hz. Mange af dem som har M71 har slået 100 hz teknologien fra da det ikke fungerer optimalt. Nogle mener at det gør billedet mere uskarpt og bruger det derfor ikke. Så de kunne ligeså godt have købt N71.
Af MiniatureZeus
Altså M71 var sat til alm. DVB signal på DR1 og det var meget grumset og og uskarpt. Det kan jo selvfølgelig være pga. dårlig opsætning, så vil foreslå dig at smutte ned forbi HiFi klubben istedet, da de der altid sætter dem helt rigtigt op...