Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels,

Jeg har kigget på dette Sony KDL-55W805A TV, som er på tilbud i Expert i denne uge til 8888,-. Jeg vil derfor høre, om der findes bedre TV i samme prisklasse?
Kan I finde et TV der er bedre end dette i samme prisklasse (max 9000,-), så må I meget gerne komme med jeres bud herpå, da jeg ellers overvejer at købe dette TV, da det har alle de funktioner, som jeg skal bruge - og jeg ved tilmed, at billedet er helt perfekt, da mine forældre købte dette TV for et par måneder siden.
Så jeg er sådan set interesseret i, om der findes bedre TV til prisen pt, eller dette er det bedste bud? Det vigtigste er som sagt billedkvaliteten, der er altafgørende, da den skal bruges til almindelig TV, sport og konsolspil.

Model: http://www.expert.dk/sony/kdl55w805/p/1 ... ricerunner
Du kunne også tage et kig på LG790w. Da jeg var ude og kigge på dem vurderede jeg 790w som havende det bedste billede. w805 har dog en klar fordel ved input lag i forhold til konsol gaming, og hvis du allerede har set det og er glad for det er det måske det sikreste valg.

Men nu har du da noget at sammenligne med.

Mener i dag er sidste dag på tilbud til de 8000 for 790w'eren.

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... eenSize:55

790w
http://www.avforums.com/review/lg-47la7 ... review.523

w805
http://www.avforums.com/review/sony-w80 ... review.552
Af amizphy
Kickstart skrev:Jeg har lige købt deres nye 800B serie, er meget tilfreds med billledet, som står knivskarpt. Min bror og hans familie har W9 og hvis jeg skal sige min mening, er dette tæt på at overgå den.

http://www.hifiklubben.dk/Products/sony ... -tv-67968/
Tak for dit svar. Ja okay - er den 825-model som du omtaler nyere end 805? Eller hvad er forskellen på den du har købt og 805'eren? De minder umiddelbart utroligt meget om hinanden - til trods for den lille besparelse i pris der trods alt er - hvorfor er den nyere model billigere end den gamle, hvis min betragtning af at den du linker til er nyere end den jeg linker til?
Af troopa85
amizphy skrev:
Kickstart skrev:Jeg har lige købt deres nye 800B serie, er meget tilfreds med billledet, som står knivskarpt. Min bror og hans familie har W9 og hvis jeg skal sige min mening, er dette tæt på at overgå den.

http://www.hifiklubben.dk/Products/sony ... -tv-67968/
Tak for dit svar. Ja okay - er den 825-model som du omtaler nyere end 805? Eller hvad er forskellen på den du har købt og 805'eren? De minder umiddelbart utroligt meget om hinanden - til trods for den lille besparelse i pris der trods alt er - hvorfor er den nyere model billigere end den gamle, hvis min betragtning af at den du linker til er nyere end den jeg linker til?
Den nye er prissat rigtigt godt ja, det er fordi de dyreste modeller primært bliver 4k tv, så falder de forskellige full hd tv lidt i pris, og så er det jo også "Kun" 50" og ikke 55" der er altså en ret stor prisforskel der. W828 i 55" koster 12.000, også derfor jeg ikke foreslog den da jeg regnede med det skulle være 55".

Den nye w828 har et andet panel modsat w805 og LGen som bruger IPS som udmærker sig ved gode betragtningsvinkler og godt 3d, har w828 et panel der udmærker sig ved godt sort niveau og højere kontrast. Tilgengæld er lige præcis den her model ret dårlig til 3d hvis det betyder noget. Til 2d er det en tand foran de andre 2 helt sikkert, men som sagt til 12.000 for samme størrelse.
Af amizphy
troopa85 skrev: Den nye w828 har et andet panel modsat w805 og LGen som bruger IPS som udmærker sig ved gode betragtningsvinkler og godt 3d, har w828 et panel der udmærker sig ved godt sort niveau og højere kontrast. Tilgengæld er lige præcis den her model ret dårlig til 3d hvis det betyder noget. Til 2d er det en tand foran de andre 2 helt sikkert, men som sagt til 12.000 for samme størrelse.
Arh, ja okay - den detalje havde jeg lige overset. Så giver det mere eller mindre sig selv, at det er grunden til den lavere pris. Men sådan TV-mæssigt, så er der vel ikke den store forskel på w805 og w828 (også dermed ej heller w905)?
Af troopa85
amizphy skrev:
troopa85 skrev: Den nye w828 har et andet panel modsat w805 og LGen som bruger IPS som udmærker sig ved gode betragtningsvinkler og godt 3d, har w828 et panel der udmærker sig ved godt sort niveau og højere kontrast. Tilgengæld er lige præcis den her model ret dårlig til 3d hvis det betyder noget. Til 2d er det en tand foran de andre 2 helt sikkert, men som sagt til 12.000 for samme størrelse.
Arh, ja okay - den detalje havde jeg lige overset. Så giver det mere eller mindre sig selv, at det er grunden til den lavere pris. Men sådan TV-mæssigt, så er der vel ikke den store forskel på w805 og w828 (også dermed ej heller w905)?

W828 og w905 er meget ens, forskellen her er primært triluminos som w905eren har som det eneste af de 2.

W805 er et ret andet TV grundet den bruger et andet panel (IPS) som jeg beskrev ovenfor.

Kort fortalt så har w828 og w905 bedre kontrast og sort niveau men dårligere betragtningsvinkler og specielt for w828eren dårligere 3d.

W805 og 790w har lavere kontrast og sort niveau, men bedre betragtningsvinkler og 3d.

De fleste går efter det bedste 2d billede og hvis betragtningsvinkler ikke spiller den store rolle så vil w828 eller w905 være bedst her, begge disse modeller koster dog også en del mere end de 2 andre i samme størrelse.
Så er der også vær at nævne at W828 W905A er femragende Tv til spilbrug med dens lave input-lag. Nu er W905A ved at være ude af handlen så hvis man går efter et Tv der også skal bruges til spil så er W828 W705 et godt bud.
Senest rettet af Bent odense 05 apr 2014, 14:04, rettet i alt 1 gang.
troopa85 skrev:Input lag mv er nævnt i første indlæg :)

Anyway, 790W'eren kan ikke længere fås til 8000kr så Sony'en er nok bedste bud nu.
Ja, tror du ikke at det er det bedste TV til den billigste pris lige pt? Jeg kan heller ikke lige selv se, hvilket der skulle kunne slå dette TV til samme pris.
Inden du køber ville jeg dog lige tage rundt til fona, expert og evt elgiganten og se om du kan forhandle nogen priser i hus..

Da jeg var ude med en ven og se på TV bliver der hurtigt slået en 1000-2000kr af de forskellige modeller så det er altså muligt at lave en deal... Du skal dog helst have undersøgt markedet lidt inden og set deres modeller så du ved hvad der er værd at gå efter.

Du kan eks få 860W i 55" ned i ca 10.000 ved expert fra deres vejl pris på 12.000 (i hvertfald den jeg besøgte), og det er sikkert også muligt ved andre modeller.
troopa85 skrev:Inden du køber ville jeg dog lige tage rundt til fona, expert og evt elgiganten og se om du kan forhandle nogen priser i hus..

Da jeg var ude med en ven og se på TV bliver der hurtigt slået en 1000-2000kr af de forskellige modeller så det er altså muligt at lave en deal... Du skal dog helst have undersøgt markedet lidt inden og set deres modeller så du ved hvad der er værd at gå efter.

Du kan eks få 860W i 55" ned i ca 10.000 ved expert fra deres vejl pris på 12.000 (i hvertfald den jeg besøgte), og det er sikkert også muligt ved andre modeller.
Jeg troede ikke det var muligt at forhandle prisen ned i sådanne varehuse som Elgiganten.
Det kan da godt være, jeg skal prøve det så. :D
Af troopa85
Jeg ved det ikke med elgiganten, men i hvertfald i fona og expert.