Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Står og skal til at købe et nyt tv, har dog utroligt svært ved at finde frem til det rigtige tv, der er så fandens mange forskellige at vælge mellem :)

Har dog indsnævret min søgning en smule (tror jeg), har set på disse 2 tv:

Sony 46" KDL-46W905A

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

---- og

Samsung 46" UE46F8005

https://www.komplett.dk/samsung-46-3d-l ... 005/777100

Jeg var ude og se på disse 2 tv, hælder lige nu ret meget til sony, udfra flatpanels anmeldelse skulle det vidst også være et ret godt tv, for mig vejer billede kvaliteten vs smart funktioner i hvert fald højere.

Ville dog gerne have lidt input fra folk der eventuelt har et af de 2 TV, eller nogen der måske har et helt andet forslag, som skrevet skulle prisen dog meget gerne ikke overskride de 10.000 og eftersom jeg ikke sidder voldsomt langt fra tv'et skal det nok ikke over de 46".

På forhånd tak!
Gentager mig selv lidt meget for tiden, men kan ikke lade vær med at anbefale w905. Det er bare suverænt det LCD tv med det bedste billede. Det har det bedste sortniveau og generelt bedst farvegengivelse, for mig er w905 det 100% oplagte valg. Derudover hvis man skal bruge det til at game på (ps4,xbox,pc) er det også det klart bedste valg grundet det laveste input lag af alle topmodellerne.

Der er dog et par ting der kan tale for andre TV.

W905 har ikke twintuner som de fleste andre topmodeller har.
W905 har lidt smallere betragtningsvinkler, så hvis man sidder skævt forhold til TVet kan det have noget at sige.
W905 har en ok smart TV del, dog ikke på niveau med eks samsungs.

Skal man have noget bedre billedemæssigt skal man enten over i Plasma og VT60eren, eller have fat i et OLED TV, men det er så i en helt helt anden prisklasse.
troopa85 skrev:Gentager mig selv lidt meget for tiden, men kan ikke lade vær med at anbefale w905. Det er bare suverænt det LCD tv med det bedste billede. Det har det bedste sortniveau og generelt bedst farvegengivelse, for mig er w905 det 100% oplagte valg. Derudover hvis man skal bruge det til at game på (ps4,xbox,pc) er det også det klart bedste valg grundet det laveste input lag af alle topmodellerne.

Der er dog et par ting der kan tale for andre TV.

W905 har ikke twintuner som de fleste andre topmodeller har.
W905 har lidt smallere betragtningsvinkler, så hvis man sidder skævt forhold til TVet kan det have noget at sige.
W905 har en ok smart TV del, dog ikke på niveau med eks samsungs.

Skal man have noget bedre billedemæssigt skal man enten over i Plasma og VT60eren, eller have fat i et OLED TV, men det er så i en helt helt anden prisklasse.
Sony W905A er nok som den første LCD/LED Tv der kommer tættes på Plasma billede.