Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Er der nogen af jer der ved, hvordan man billigt kommet på Netflix på et tv uden egen netflix app? En boks af en art tænker jeg. Men det skal være med WiFi
Af BrianH
Vil Apple tv kunne bruges, hvis man ikke har andre apple produkter (iphone, ipad, osv..)??
Af dk9000
Apple tv er faktisk den bedste boks til netflix.

Det er hvertfald hvad jeg har kunne læse mig til diverse steder og hørt fra folk :)

Og ja den kan sagtens bruges uden andet apple udstyr :)
Af Supergris
Ja, det er den god til, men til gengæld heller ikke så meget andet, hvis du ikke har andre æble-produkter, så jeg ville vælge en anden løsning, der kan afspille alt, hvad du smider i røven på den...
Af THM
Jeg har ikke andre æble produkter, og kunne heller ik tænke mig nogen;) men er ganske fint tilfreds med apple tv. Den er langt mere stabil tik netflix en wd live og så kan man få hvide undertekster, hvilket jeg syntes er rart.
Af BrianH
Det lyder som om Apple Tv er et godt valg. Jeg var nervøs for man skulle have andre af deres produkter, fordi Apples hjemmeside skriver noget om, at man skal holde f.eks. sin ipad hen til boksen under opstart, og så vil ipad'en "fortælle" boksen om Wifi m.m.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
BrianH skrev:...fordi Apples hjemmeside skriver noget om, at man skal holde f.eks. sin ipad hen til boksen under opstart, og så vil ipad'en "fortælle" boksen om Wifi m.m.
Det er blot en nem måde at opsætte den på, så man slipper for at taste kodeord til WiFi-netværket i hytten.

Men den kan sagtens opsættes uden. Der medfølger en lille, simpel fjernbetjening.

Uden iPhone/iPad går du dog glip af Airplay - en af de absolutte højdepunkter på Apple TV boksen. Men som andre nævner, kan den sagtens bruges uden og er efter min mening en af de bedste Netflix-bokse lige nu.
Brugeravatar
Af edinger
@BrianH:

Din frygt er ubegrundet. Modsat min, da jeg forhørte mig hos Hi-Fi Klubben om muligheden for streaming af musik. Her måtte jeg konstatere, at en ufravigelig forudsætning for at kunne styre og få glæde af sådan et system er en smartphone eller tablet.

Skuffende for den minoritet af os, som er så retro, at vi stædigt holder fast i vores Nokia med trykknapper... ::l
Brugeravatar
Af MigSelv
Af de Netflix afspillere jeg kender til, deriblandt WDTV Live, Panasonic og Sony smart tv app, overgår ATV 3 dem alle. Sammenlignet med de førnævnte enheder, har en ATV 3 langt bedre billede og lydkvalitet.
De mobile enheder som min smartphone og iPad 4, vil jeg ikke bruge i sammenligningen, da skærmene er mindre ( og alt andet lige derfor bør have et klart/skarpt billede ).
Bottom line, Panasonics Netflix app bruger jeg ikke mere, det står ATV 3 for. Den kunne vise hvide subs, klart bedre billede og lyd, så valget var ikke svært.
Af Supergris
Jeg vil meget gerne, se noget dokumentation for din påstand om, at den har bedre lyd og billede...
Det er vist grebet ud af den blå luft, da de modtager og koder samme signal...
Brugeravatar
Af MigSelv
Supergris skrev:Jeg vil meget gerne, se noget dokumentation for din påstand om, at den har bedre lyd og billede...
Det er vist grebet ud af den blå luft, da de modtager og koder samme signal...
Dokumentation kan du ikke få, men en demonstration.
Alle tv, uanset producent, får tilført samme signal, og viser derfor samme billede, eller? Og det samme gælder for lyden, for al elektronik er jo udstyret med samme audiochip, eller?
Jeg kan blot konstatere, at ATV3 performer bedre, både på billede og audiodelen.
Af Supergris
Det svarer så ikke til min oplevelse, og til din information, så bliver lyden bitstreamet til forstærkeren, så det er den, der konverterer lyden, med mindre, du lader den afspille i stereo og kører direkte i tvét, og så er lyden jo nok ikke 1. prioritet for dig.
Mht. billedet vil der kun være forskel, hvis der sker en form for scaling, som forstærkeren eller tv/projektor også kan tage sig af, alt efter hvilken enhed, der er udstyret med den bedste scaler...
Brugeravatar
Af MigSelv
Supergris skrev:Det svarer så ikke til min oplevelse, og til din information, så bliver lyden bitstreamet til forstærkeren, så det er den, der konverterer lyden, med mindre, du lader den afspille i stereo og kører direkte i tvét, og så er lyden jo nok ikke 1. prioritet for dig.
Mht. billedet vil der kun være forskel, hvis der sker en form for scaling, som forstærkeren eller tv/projektor også kan tage sig af, alt efter hvilken enhed, der er udstyret med den bedste scaler...
Lyden via hdmi direkte til surround fra atv3, giver lidt bedre bund og detalje, end lyd fra tv via arc. Begge dele gengives som DD 5.1, hvor filmen indeholder dette audiospor. Forskel i lyden kan jeg ikke forklare, men bedre er den.
Billede fra atv3 via hdmi igennem surround receiver til tv, foretages uden scalering/behandling, det er receiveren sat op til. Dette giver et bedre billede, end det der gengives via app i tv. Billedet står skarpere og sortniveau er bedre, og som nævnt tidligere, en lille forskel i lyden, når atv3 bruges til Netflix.
Af Supergris
Jeg har Boxee, WD TV Live og prøvet en ATV 3 uden at kunne spotte forskellen bortset fra de hvide mod gule undertekster, så påstand mod påstand...
Måske, du har glemt at indstille den pågældende HDMI-indgang ens, så du har samme grundlag at sammenligne på...