Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har netop investeret i et Samsung UE468005 led tv, og det er jeg nu rigtig glad for. Jeg har dog oplevet, at når der kommer en tung bass lyd (fx som baggrundslyd under en film) så begynder tv’ets lydudgang at brumme :(. Er det et defekt tv jeg har ? Eller er det blot at forvente af et LED-tv ? :/

Håber i kan hjælpe mig.
Hej her er et par muligheder for at teste.

Selvom jeg skruer helt op for TV'ets Bas i equalizer, kan jeg slet ikke ikke få mit til at Brumme.
Heller ikke ved brugertilpasset Lydprofil eller standard Lydprofil.

Prøv nogle musikstykker i YouTupe. Søg efter FLAC - Dit TV kan afkode 24bit/192kHz Flac (CD er "kun" 16bit/44.1kHz opløsning) og her skal lyden være helt OK.
Bemærk du skal vælge de musikstykker hvor der er "still-billede", her bliver krudtet brugt på at streame god lyd i stedet for levende billeder.

Brummer det med de lydkilder, er der noget galt.

Som ekstra test prøv at koble tv,et til dit anlæg med SPDIF, da kommer der helt suveræn lyd ud, hvis kilden er en ægte Flac fil.

Kommer der også "brum" ud på dit anlæg er det din signal kilde.

Eller mere simpelt test, et "headset"

Kommer det ud her, kan det være El-kilden, prøv om en anden stikkontakt med lang +10m forlængerledning giver en forskel.

Har du server NAS- med NLDA og streamer Flac filer til TV,et Lyder det supert.
Windows CD rip type WMA kan jeg ikke få til at fungere på Samsung.
Derfor ripper nu jeg mine CD'er til Flac, de lyder fint, men er noget dårligere end ægte Studie Flac

Bemærk! Fleste MP3 har ikke dybdebas nok til en test.

Nå men jeg kom lidt væk fra dit problem med Brum, håber det er OK O_O