Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af khbe
Var i dag hos El-G.

Købte et 55" Samsung. Jeg har boxer, og sælgeren argumenterede for at jeg ville få et dårligt signal Bit RATE hos boxer, og jeg skulle skifte til Canal-digital.
( Får dog først tvèt på mandag )

Han siger at boxer har en Bit-Rate på mellem 5-7.
Canal digital har en Bit-Rate på 12,5.

Har nogen erfaring på de store fladskærme med Boxer-tv

Jeg er lidt på glatis her, men har dog en fornemmelse for at ville sælge mig et Canal-Digital abonnement.

Henrik
Af -jacob
Jo større skærmen er, jo vigtigere er det at det er en god skærm, og et godt tv signal, da alle fejl bliver meget tydligere. Men det er meget individuelt hvor meget man vægter kvaliteten på billedet, for nogle er det fint, bare billedet er stort, og det er dem de billige tv bliver produceret til. Det er også dem der vil være tilfredse med at ha Boxer.

Sælgeren har ret i at du får højere Bitrate og dermed bedre billede hos Canal-digital end Boxer, men det er muligt at du vil være tilfreds med dit nuværende abonnement, så vent til du har installeret skærmen, og se resultatet.

Jeg har installeret TV og Boxer hos både min mor, på et LOEWE TV, og hos min morfar på et af Sonys billigere tv, og begge steder står det meget dårligere end Yousee står på min 55" skærm herhjemme, og personligt ville jeg ikke vælge Boxer hvis jeg kunne få en anden udbyder.
Men jeg er også en af dem der går meget op i billedet, og det er også derfor jeg har investeret i en af de dyrere skærme.
Af khbe
Hej Torben

God test, blot kan jeg ikke se Boxertv nogen steder. er det så fordi de ligger så lavt at man reelt ikke kan måle dem.

Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hedder "Public service". Du behøver ikke et Boxer-abonnement for at se DR1.