Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikmak69
Har et spørgsmål som jeg ikke ved om hører til hér i en af de andre grupper, men nu prøver jeg.
Sagen er kort og godt dén, at jeg har en Samsung harddisk optager og et Samsung tv. Fjernbetjæningen til tvet kan jeg godt få lov til at anvende når jeg ønsker at optage et eller andet, fint nok og meget logisk. Men når jeg fejl ønsker at læse tekst tv, så skal jeg have fat i fjernbetjeningen til harddisk optageren, hvordan hulen kan det hænge samme og ikke mindst, hvorfor er det sådan?
Af jng
Mikmak69 skrev:Har et spørgsmål som jeg ikke ved om hører til hér i en af de andre grupper, men nu prøver jeg.
Sagen er kort og godt dén, at jeg har en Samsung harddisk optager og et Samsung tv. Fjernbetjæningen til tvet kan jeg godt få lov til at anvende når jeg ønsker at optage et eller andet, fint nok og meget logisk. Men når jeg fejl ønsker at læse tekst tv, så skal jeg have fat i fjernbetjeningen til harddisk optageren, hvordan hulen kan det hænge samme og ikke mindst, hvorfor er det sådan?
Det er fordi, du bruger harddiskoptagerens tv-tuner til visning af tekst-tv.
Af Mikmak69
Det var også det som jeg havde i baghovedet. Men hvordan pokker ændre jeg det så sådan at jeg fortsat kan benytte min optager, til at optage på, men så samtidig nøjedes med at bruge én fjernbetjening?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne købe en universalfjernbetjening. Logitech laver nogle billige nogle af slagsen.
Af jng
Mikmak69 skrev:Det var også det som jeg havde i baghovedet. Men hvordan pokker ændre jeg det så sådan at jeg fortsat kan benytte min optager, til at optage på, men så samtidig nøjedes med at bruge én fjernbetjening?
Brug tuneren i harddiskoptageren til også at se direkte tv.
Med fjernbetjeningen til min D8900 (med to tunere, én optagelse) skifter jeg kanal, når jeg ser direkte tv (inklusive tekst-tv), skruer og op ned for lydstyrken osv. og betjener optage/afspilledelen.
Når jeg slukker tv'et (på harddiskoptagerens fjernbetjening), slukker min forstærker (pga. ARC).
Jeg har faktisk ikke engang sat antennen til tv'et, fordi dets betjening er elendig, men billedet godt.