Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen.

Jeg købte et Sony 55W905A da det kom på markedet sidste år, og er super godt tilfreds med mit køb indtil videre. Jeg bemærkede dog allerede fra starten af, at jeg havde et problem med fjernsynet, som især var tydeligt på underteksterne. Hvis jeg f.eks. sidder og ser en film, og der er noget bag underteksterne der bevæger sig hurtigt, så er det ligesom at underteksterne bliver tværet ud sammen med det der foregår i baggrunden.

Jeg kan naturligvis stadigvæk læse underteksterne, men de bliver meget tydeligt tværet, og det er ærligt talt irriterende at kigge på i længere tid af gangen.

Mit forrige fjernsyn, et nu efterhånden ældre medlem af Sony familien med mærket W5500, havde ikke dette problem.

Jeg har prøvet at søge på andre med et lignende problem, men har intet kunne finde.

Er det normalt, eller er mit fjernsyn defekt?
Morten Rask skrev:
Bent odense skrev:Nej det er ikke normalt har du indstillet tv'et efter fl test.
Undskyld, indstillet TV'et efter hvad?
Denne... (link)
edinger skrev:
Morten Rask skrev:
Bent odense skrev:Nej det er ikke normalt har du indstillet tv'et efter fl test.
Undskyld, indstillet TV'et efter hvad?
Denne... (link)
Tak, det forsøger jeg lige senere, før jeg skal se en film.

Men burde det gøre nogen forskel i dette tilfælde, hvordan TV'et er indstillet?
Det hjalp sørme.

Det må have været en af de billedfunktioner jeg har haft slået til, som forårsagede dette. Muligvis "Avanceret kontrastforbedring" eller lignende, men efter at have kalibreret det efter Flatpanels test, så var der ingen problemer i den film jeg lige har set.

Tak for hjælpen!