Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikmak69
Jeg har fulgt lidt med i CES messens første dage, og det er jo ikke nogen hemmelighed at flere af de store mærker kommer med nye skærme som kan "noget mere" eller på andre måder er forbedret, og det leder mig hen til mit egentlig spørgsmål som jeg håber I er nogle derude som kan hjælpe mig lidt med at komme nærmere på svaret af.
Jeg er i den situation at mit gamle tv snart bør udskiftes, men spørgsmålet er med det budget som jeg har på 10-12000 kr, om jeg bør slå til nu og købe et tv som i denne tid er på tilbud, eller om jeg med mit max budget skal slå kold vand i blodet og vente nogle mdr og se hvad der kommer af nyheder på hylderne i Danmark?
Fornuften vil nok sige at jeg bør vente, men spørgsmålet er, om i tror at jeg med det budget som jeg lægger for dagen vil kunne få noget af det nye i ca.50 tommer?
Og hvis i derude mener at jeg skal slå til nu, hvilken skærm vil i så anbefale en som ikke har fulgt med i hvad der er hot og hvad der er not de sidste mange år?
Har selv luret lidt på Samsungs 7 eller 8 serie.

Håber på lidt input fra jer derude :-)
Af BrianH
Mikmak69 skrev:Jeg har fulgt lidt med i CES messens første dage, og det er jo ikke nogen hemmelighed at flere af de store mærker kommer med nye skærme som kan "noget mere" eller på andre måder er forbedret, og det leder mig hen til mit egentlig spørgsmål som jeg håber I er nogle derude som kan hjælpe mig lidt med at komme nærmere på svaret af.
Jeg er i den situation at mit gamle tv snart bør udskiftes, men spørgsmålet er med det budget som jeg har på 10-12000 kr, om jeg bør slå til nu og købe et tv som i denne tid er på tilbud, eller om jeg med mit max budget skal slå kold vand i blodet og vente nogle mdr og se hvad der kommer af nyheder på hylderne i Danmark?
Fornuften vil nok sige at jeg bør vente, men spørgsmålet er, om i tror at jeg med det budget som jeg lægger for dagen vil kunne få noget af det nye i ca.50 tommer?
Og hvis i derude mener at jeg skal slå til nu, hvilken skærm vil i så anbefale en som ikke har fulgt med i hvad der er hot og hvad der er not de sidste mange år?

Hvis du ikke har fulgt med udviklingen, og ikke ved hvad der er "hot", hvad er det så du forventer udviklingen vil levere i de kommende måneder?
Månederne efter "de kommende måneder" vil der jo også blive udviklet, og så er du lige vidt
Af Bent odense
BrianH skrev:
Mikmak69 skrev:Jeg har fulgt lidt med i CES messens første dage, og det er jo ikke nogen hemmelighed at flere af de store mærker kommer med nye skærme som kan "noget mere" eller på andre måder er forbedret, og det leder mig hen til mit egentlig spørgsmål som jeg håber I er nogle derude som kan hjælpe mig lidt med at komme nærmere på svaret af.

Hvis du ikke har fulgt med udviklingen, og ikke ved hvad der er "hot", hvad er det så du forventer udviklingen vil levere i de kommende måneder?
Månederne efter "de kommende måneder" vil der jo også blive udviklet, og så er du lige vidt
Det kan betale sig at købe tv nu.Du skriver ikke hvad krav brugsmønster du har men en ting er helt sikkert du skal ikke basere dit valg at tv ud fra smart fautes. Med 10-12000kr så er der gode muligheder nu priserne er nede.

Læs købsanbefalinger her på fl.
Af Mikmak69
Mange tak for jeres svar. Tror du er inde på noget, og det bestyrker bare min egen tanke om at handle nu "mens jernet er varmt" så at sige, så det tror jeg at jeg vil gøre. Netop ud fra det faktum, at jeg nok vil få mest for det budget som jeg har lagt, ved at handle nu. Min frygt er nemlig at de nye ting som kommer de kommende måneder langt vil overstige mit budget.
Med hensyn til brugermønster, så er det pt, og sikkert også i fremtiden 80% alm tv kiggeri, men jeg kunne godt forestille mig at der vil kunne komme noget streaming indover med tiden fra feks netflix eller lign. Så det jeg vægter meget udover budgettet er et tv, som har et ok billed (har stofa) og som ikke vejer alt for meget, da det gerne skulle kunne hænges på en noget skrøbelig papvæg. Pt. har jeg et plasma af ældre dato, som i og for sig har et ok billed og en fin lyd, men det vejer en ton og giver ikke mulighed for ophængning, og derudover så har det et meget stort strømforbrug, og da det kører mange timer dagligt, vil jeg gerne, hvis det er muligt, uden at gå for meget på kompromis med billedkvaliteten, skifte det til et tv der vejer noget mindre :-)
Af Bent odense
Nu vil jeg alligevel nævne plasma der for du mest value-for-Money er st60,ved godt du vil prøve noget andet.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1366731379

Kompromis som du søger til dit gamle plasma skærm er Sony W905A som kommer nærmest billedkvaliteten på plasma men det skal også siges at betragtningsvinklen på Sony W905A er ikke så god.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1373873823
Af J.H.
Vent til næste år, der er skærmteknologien med garanti udviklet mere end den er nu. Til den tid kan du altid overveje om du måske skal vente et år mere :p

Spøg til side, for en 10-12000 har du et rigt udvalg af rigtig gode skærme på nuværende tidspunkt og f.eks. en Samsung 55" topmodel led kan handles til lige under 10000.

Du kommer til at vente en del før de nye modeller når ned på det niveau, så afhængigt af hvor "saneringsmodent" dit nuværende er kan du veje det op mod hinanden.
Af silkeborg
Vente eller ej? Jeg kan sige at jeg lige selv har købt Samsung Plasma 51' F8505 til lidt over 10k. Vildt godt TV til prisen. Kommer fra en 7 år gammel 37' LCD, så det er noget af et spring. Regner med den holder mindst 3 år eller til OLED er nede under 20 k for en 65' så skifter jeg hvis ellers de har løst problemerne med bevægelser.

Men indtil da er jeg godt tilfreds, og ser film på det.
Af TVbedreendsko
Det er perfekt at købe tv nu. Fordi oled kommer, er de billige lige nu og der går lang tid før de nye tv er færdigudviklet og nede i pris. Så køb et fedt tv f.eks. samsung f8005 (inklusiv opdaterings kit) og nyd det i 5 år...seeeeeeya ;)
Af Bent odense
TVbedreendsko skrev:
Så køb et fedt tv f.eks. samsung f8005 (inklusiv opdaterings kit) og nyd det i 5 år...seeeeeeya ;)
Er det ikke kun 2år og 1dag. ;)
Af TVbedreendsko
Bent odense skrev:
TVbedreendsko skrev:
Så køb et fedt tv f.eks. samsung f8005 (inklusiv opdaterings kit) og nyd det i 5 år...seeeeeeya ;)
Er det ikke kun 2år og 1dag. ;)
SÅ stopper du! ;)
Af Mikmak69
Hej alle

Så er beslutningen taget. Var en tur rundt i byen for at se hvad der fandtes på markedet til mit budget, og det endte med at jeg købte Samsung UE55F8005STXX til 9999 kr. med en påstået besparelse på knap 2500, så nu må vi bare håbe at jeg bliver glad for det, hvilket jeg nu tror at jeg gør. For mig er markedet ganske uoverskueligt, så derfor har jeg ladet mig "styrer" lidt af diverse tests må jeg indrømme O-O
Af PeterD
Tillykke.

Husk at bruge tid på en god indstilling.

Se her på siden eller google: Best settings og navn/nummer