Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg er blevet medlem af dette forum efter jeg har haft en noget bizar oplevelse med et nyt fjernsyn.

Fjernsynet det drejer sig om er Philips 6008, 42". Købt i Fona for 5000,- på tilbud.
http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600450270

Jeg er en ivrig bruger af Netflix samt MKV film og blev meget overrasket/skuffet, da jeg oplevede at fjernsynet hakkede/laggede ved afspilning af disse.

Fjernsynet blev straks pillet ned og kørt til Fona for at få pengene tilbage, dog prøvede Fona ekspedienten at forklare at dette var normalt på den type fjernsyn som selv kalkulerer farmes imellem de andre frames.... Virkelig?

Han sagde også at det var også tilfældet hvis jeg købte et til 10.000 - men jeg kunne jo bare slå funktionen fra i tv'et .... Hvorfor skulle jeg gøre det, når det netop er det tv'et er købt for (bl.a.).

Fik pengene retur, så nu må jeg afvente hvad I eksperter herinde mener om ovenstående.

Håber I kan hjælpe mig.

Hvad er der testet:

Netflix via AppleTV, hvor AppleTV var tilsluttet med Ethernet og HDMI
Netflix via TV'ets eget SmartTV - TV'et kørte trådløst
MKV-fil fra computer (1080p) via HDMI

Alle film er blevet testet på mit gamle Philips fjernsyn som er 6/7 år gammelt, og de alle kører fejlfrit.

Håber der kan komme en god forklaring og at det ikke forholder sig som Fona manden sagde.

Mvh
Dosdal