Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MarySTR
Hej alle,

Jeg er som mange andre spørgere herinde ret så langt fra at være ekspert i fladskærme og vil derfor høre, om ikke i kan anbefale mig et godt TV.

Mine krav (eller mangel på samme):

- 55-60" (gerne så stort som muligt)
- Et skarpt billede på trods af størrelsen (altså minimalt slør eller pixelering under lørdagsfodbold)
- Minimum 100hz

Jeg foretrækker LCD frem for Plasma da jeg føler at de har lidt mere "crisp" farver og fordi jeg er en af de folk der kan høre og bliver belastet af Plasma buzz.

Jeg er dog lidt i vildrede vedr., hvad jeg skal vælge. Prismæssigt har jeg som sådan ikke et budget, men havde håbet at lande på ca. 12K eller mindre. Det der nok irriterer mig mest er, at jeg hverken har brug for 3D eller smart funktionaliteten i mit fjernsyn, men begge dele lader nærmest til at være en fixed feature i de mærker, som jeg ellers har været glade for tidligere (mit sidste Samsung TV var jeg specielt glad for).

Nogle bud?
MarySTR skrev:
Jeg hverken har brug for 3D eller smart funktionaliteten i mit fjernsyn.
Det bliver svært at undgå du kan bare nøjes med at bruge smart funktionen til at opdatere tv'et med så er du fri for at opdatere vha. USB-nøgle.

Ellers er der frit valg på alle hylder i købsanbefalinger her på fl. :)
Af MarySTR
Tusinde tak for jeres svar. Jeg tænkte at specielt TV uden 3D måske kunne fås lidt billigere, men eftersom at det åbenbart er umuligt at komme uden om, vil jeg kigge lidt i anbefalingerne her på sitet og finde noget brugbart.