Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej - har et dilemma nu - håber nogen kan råde/vejlede mig lidt,helst ud fra deres egne erfaringer

UE46F8005 fås nu til 7749,- (har bl.a. dualtuner) og med 6 mdr. Netflix med i købet.

Købte LG 47LA790W kort før Jul i Bilka til 6999,-, var sat 3000,- ned og koster nu 7999,-. Har ikke åbnet kassen, og kan derfor levere det retur og få pengene tilbage.

Den korte analyse er: For 750,- kr mere får jeg 1" mindre og Netflix i 6 måneder.

Har læst mange tests og anmeldelser - det er sgu ikke nemt. ;)

Hvad ville I som eksperter gøre?

Mvh og fortsat God bagjul :)
Af KomBarDo.
Du skal nok ikke vælge udfra om der er 1 eller 6 måneders gratis netflix :-) Jeg havde først et LG47LA860, formentlig samme panel som i 7 serien men valgte så Samsung 46F8005 istedet. Billederne er total lige gode på de 2 tv i praktis. Men fjernbetjeningerne er vidt forskellige. (jeg kunne ikke med magic remoten, så fik Samsnung istedet) Designet er dog bedre på LG.
Af MikMak
KomBarDo. skrev:Du skal nok ikke vælge udfra om der er 1 eller 6 måneders gratis netflix :-) Jeg havde først et LG47LA860, formentlig samme panel som i 7 serien men valgte så Samsung 46F8005 istedet. Billederne er total lige gode på de 2 tv i praktis. Men fjernbetjeningerne er vidt forskellige. (jeg kunne ikke med magic remoten, så fik Samsnung istedet) Designet er dog bedre på LG.
Jeg får også en Twintuner med i "pakken". Og det kan jo være rart nok, når der unge mennesker i huset ....
Men det som jeg ser som et evt. minus er at Samsung er med VA panel hvor LG har et IPS panel - hvad mener man om det - eller er det mere et spørgsmål om "religion" 8)
Brugeravatar
Af edinger
MikMak skrev:Men det som jeg ser som et evt. minus er at Samsung er med VA panel hvor LG har et IPS panel - hvad mener man om det?
Kig lige her... ;)
Tak, har allerede luret på det indlæg.
Men det fortæller ikke noget om hvordan mit LG er i forhold til Samsung TV'et - udover at IPS panelet giver en bredere betragnings vinkel, men til gengæld kan have problemer med kontrasten pga. "sortniveauet" - men IPS panelet skulle have bedre farvegengivelse.

Og her er en masse teknik snak omkring teknologien i de forskellige typer paneler:

http://www.flatpanels.dk/paneltek.php

Og her http://asia.cnet.com/lcd-types-tn-vs-va ... 213690.htm

Men twintuneren trækker lidt - ellers skal man jo have en harddiskoptager med tuner ved siden af - den skal sgu nok koste et par tusind ... :-/