Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gregerss
Hej "Nørder" ;)

Så er der snart Januar udsalg, og Vi skal ud og have nyt fladskærms TV.

Men jeg er i vindrede!! Hvad skal det være ??

Vi ser ganske almindelige TV programmer 2-3 timer om aftne, i ny og næ spiller jeg lidt PS3 og sjældent lejer vi en DVD/ blue-ray. Vi bruger ikke tid og penge på Netflex, Viaplay, HBO osv. simpelthen fordi jeg syntes udvalget at serie og film er meget dårlige. Syntes det der SMART TV halløj lyder "smart" men ved ikke om Vi vil bruge det?

Hvad skal Vi vælge??? Plasma eller LED ???

-er bange for at Plasma kun går ud på at side i mørke rum og se en fed film, og det er jo langt fra hvad Vi gør.

-til gengæld er jeg også bange for at købe LED smartTV med 3D osv. for derefter at finde ud af at billedkvaliteten er for dårlig, 3D brillerne aldrig bliver brugt og tv'et går i stykkeer efter 2år og 1 dag

Vores budget er på max. 7-8.000kr. ?

Håber der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe os på rette spor ???

Mvh Gregers H. Østergaard
Af PeterD
Du har fat i mange gode spørgsmål..

Grundlæggende vil jeg sige LED tyndere skærm og mere "glat billede". (kan særligt ses når kameravinklen skifter hurtigt)

Plasma ofte bedre sortniveau og "blødere billedekvalitet" som typisk minder om de gamle kassetv. Hvis du vil bruge skærmen til computerskærm og til at game på er LED nok det bedste valg.

Hvis du vil se film og bluray og "når ting går hurtigt som sport" vil et plasma nok være det bedste.

LED teknologien er på vej frem hvor plasma er på vej tilbage og mange steder sælges plasma ikke mere. Det har typisk noget at gøre med omkostninger,popularitet etc.