Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Først og fremmest, tak for alle ihærdige brugere som besvarer nye tråde omhandlende køb af nyt TV, og jeg kan se der er mange, hvilke også kan gøre det uoverskueligt for en som mig og med stor risiko for at gentage samme tråd flere gange :)

Nå men altså ligesom 90% af alle andre nyere brugere herinde på siden så overvejer vi nu også at udskifte vores gamle MPEG2 37" Philips TV da vi er blevet trætte af at mange en fjernbetjening og vil hellere have nyt end at købe en universiel fjernbetjening!

Men jeg står allerede af i starten og jeg vil hurtigt nemt kunne snydes af en sælger i en af de mange butikker da jeg ikke kan gennemskue om de snakker udfra et perspektiv der hedder "Bedst afkast til butikken" eller "Bedste TV til kundens behov"... Desværre syntes jeg tit det er afkastet mange sælgere går efter eller måske manglende viden på området.

Mine behov er nok ret almindelige :) men kan ikke helt lurer følgende:

Plasma eller LED? Jeg er en helt almindelig brugere som værdsætter et flot og klart billede. Jeg har hørt om retention, burn-in osv. på plasma så jeg bliver i tvivl om der ligger for meget vedligeholdelse i et plasma TV for at undgå disse fænomener?

Smart TV eller skal vi holde os til det "USmarte" :) jeg har ikke helt fundet ideen med et Smart TV'et for den helt almindelige brugere. Jeg kender nok ikke mine behov endnu! Men jeg skal have mulighed for at benytte Netflix, men er det en del af Smart TV eller?

3D, det har jeg IKKE behov for, vil jeg se 3D ser jeg filmene i biograffen og jeg kan godt nøjes med almindeligt 2D herhjemme.

Når det så er sagt, syntes jeg når man bladre reklamer og kigger på nettet at ligeså snart vi nærmere os et TV på 46+" så kan de ikke fås uden 3D og Smart TV, det kan godt være at man bare skal acceptere at de har Smart TV indbygget og så bare deaktivere den del eller man vil finde det anvendeligt :)

Pris er jo så en anden ting, der er mange som har tråde jeg kan tilslutte mig til, et sted fra 4.000 til 7.000DKK

Egentlig håber jeg mest på at der er nogle eksperter som kan give mig et svar på mine bekymringer om Plasma og det nye "Smarte" :) hvis I er faldet over et tilbud I mener jeg bare skal købe så er det også velkomment.

Mvh
Jesper