Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JJG
Hej,

Expert har køtilbud på 55 tommer Samsung F7005 til 8.888 her på fredag, som jeg er meget fristet af...... Har også overvejet F8005, men efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så er der kun minimal forskel på de to modeller, så hvad skulle argumentet være for at bruge 4k mere på en 8-serie i stedet?

Har pt et Sony KDL-40Z5500 som jeg er ganske godt tilfreds med, men en ny skærm trækker jo også lidt.

I forhold til skærmstørrelse, så har jeg også overvejet at "nøjes" med et F8005 i 46 tommer, der kan købes til 7.749 i Elgiganten lige nu - fordelen er her, at jeg kan beholde mit nuværende vægbeslag - går jeg op i 55 tommer, så skal der et nyt beslag til, da det nuværende ikke kan klare 400x400 :-( Det er et "drejebeslag" da sofaen står skævt i forhold til væggen, hvor fjernsynet hænger (trækker fjernsynet ud i en vinkel på ca 45 grader fra væggen), så et nyt beslag giver også lige en merpris på ca 2k

Det jeg selv synes taler for en F8005 (i 46 tommer) er prisen, bedre lyd end F7005 og at jeg kan beholde den nuværende vægmontering.

Det der taler for en F7005 (i 55 tommer) er en noget større skærm end jeg har nu (giver nok en bedre følelse af, at man har fået noget nyt), kun en lille merpris i forhold til F8005 i 46 tommer.

Anvendelsen af fjernsynet er alm TV og DVD/BluRay film.

Hvad ville I vælge og hvorfor?

På forhånd tak.

MVH Jesper
Brugeravatar
Af edinger
JJG skrev:Hvad skulle argumentet være for at bruge 4k mere på en 8-serie i stedet?
At man gerne vil betale mere for den samme skærm 8)
Af J.H.
Et nyt vægbeslag behøver ikke koste 2000,-

Jeg ville vælge 7005 i 55".
Lyden er formentlig næsten lige så dårlig i 8005 som den er i 7005, så det bør ikke have indflydelse på valget.
Af JJG
I forhold til lyd, så siger specifikationerne, at F7005 har 20W og F8005 har 40W - og i testen her på Flatpanels bliver lyden på F8005 anført som værende bedre end forventet og "tilstrækkeligt" til almindelig TV-brug. Det var derfor jeg tænkte, at man her fik noget mere i 8-serien frem for 7-serien.

Jeg har ikke nogen soundbar (og påtænker heller ikke at købe en) så lyden skal være OK, selvom jeg godt ved, at den ikke er prangende på nogen måde. Jeg er OK tilfreds på den Sony, som jeg har nu (har jf specifikationerne 20W i udgangseffekt som på F7005), men kunne man få noget bedre, der var integreret i skærmen, så er det jo heller ikke af vejen :-)

I forhold til vægbeslag, kan man så få en adapter, der går fra 400x400 til 300x300 som mit nuværende beslag kan klare?
Af tommyaa
jeg har lige haft et f9005 hjemme men blev skuffet over billedet , så det blev returneret og et panasonic plasma vt60 købt istedet, har du overvejet et panasonic 55" st60 istedet???
Af Bent odense
JJG skrev:I forhold til lyd, så siger specifikationerne, at F7005 har 20W og F8005 har 40W - og i testen her på Flatpanels bliver lyden på F8005 anført som værende bedre end forventet og "tilstrækkeligt" til almindelig TV-brug. Det var derfor jeg tænkte, at man her fik noget mere i 8-serien frem for 7-serien.

Jeg har ikke nogen soundbar (og påtænker heller ikke at købe en) så lyden skal være OK, selvom jeg godt ved, at den ikke er prangende på nogen måde. Jeg er OK tilfreds på den Sony, som jeg har nu (har jf specifikationerne 20W i udgangseffekt som på F7005), men kunne man få noget bedre, der var integreret i skærmen, så er det jo heller ikke af vejen :-)

I forhold til vægbeslag, kan man så få en adapter, der går fra 400x400 til 300x300 som mit nuværende beslag kan klare?
Det skal ikke være alt afgørende for valg af tv om det er 20W eller 40W,marginalerne for at man kan hører forskellen på de to tv med det menneskelige øre er ikke prisen vær. :)
Af J.H.
Man kan højest sandsynligt få en adapter der passer men ellers er der andre muligheder:
http://www.harald-nyborg.dk/41010/tv-ophaeng

Hvis du er bare lidt glad for at se film, er der ingen vej udenom ekstra lyd, selv et par aktive studie-højttalere eller et pc-lydsystem, som f.eks. Edifier S730 eller logitech Z906 mangedobler oplevelsen.
Af JJG
Det trækker jo lidt i retning af et F7005 i 55 tommer :-) Det virker da også som et ganske fornuftigt køb til 8.800 kr i Elgiganten!
Af J.H.
Kan du købe det i El-gigantens online-shop til 8800,- ville det være mit førstevalg. Betydeligt bedre muligheder for ombytning og deres håndtering af reklamationer har jeg også oplevet som bedre end Experts.
Af TVbedreendsko
Står i præcis den samme situation som dig og har også lige læst tilbuds avisen :)

Jeg har undersøgt sagen lidt og det virker til at de forskelle der er, ikke er nogen som man vil bemærke, bortset fra designet og lyden. F7005 har en sølv ramme rundt om billedet, hvor f8005 har en sort ramme. F8005 har en subwoofer indbygget, som du vil kunne høre, hvis du hører noget med meget bass. Så hvis lyden er vigtig for dig og du ikke vil købe en soundbar eller nogen højtalere, så er F8005 nok et godt valg, f.eks. hvis du vil se en koncert eller film.

Som vægbeslag tror jeg http://dallsolution.com/, er et godt produkt.
Skriv lige hvad du ender med at vælge :)
Af JJG
Jeg endte med at hente et F7005 i 55 tommer som nu er kommet op og hænge. Indtil videre er jeg ganske godt tilfreds med TV'et - lyden er ikke noget man bliver imponeret over, men er på den anden side heller ikke dårligere end det var på det gamle Sony.

Som vægbeslag blev det et Voegel Thin 345 - lidt dyrt men ser godt ud og kunne ikke rigtigt finde nogen passende adapter til mit gamle vægbeslag. Fik et afslag på 400 kr på vægbeslaget så det er også OK.
Af Gennemsnittet
Hejsa.
Mon ikke du kunne følge op med lidt Info om skærmen fra praksis?
Jeg er også ligeved at falde for det tilbud.
Har ellers altid troet at næste tv skulle være et 50" ST60, men er blevet lidt nervøs ved de mange beskrivelser af "mandagsskærme", som har problemer med det ene og det andet.
Det er ikke nemt at skilles med så mange penge :-)