Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonlund52
Hej.

Min svigerfar skal have et nyt 50 tommer fjernsyn. Jeg har fjernet al form for hjernevaskning fra hans sind, om at der kun er en type fjernsyn der dur, og et mærke man kan regne med. Derfor er nu hans eneste preferencer omkring det, at billedet skal være i højsædet.

Der er ikke nogen krav til hverken brugerflade, design, 3d eller andet. 50 tommer, godt sortniveau og strålende billedkvalitet er alt.

Jeg har allerede en god idé til hvilket det skal være, men jeg vil lade det være ubekendt for nu, så det ingen indflydelse har på jeres ideer.

Håber i vil hjælpe.
Af Cyber Andy
Det kan kun være et Panasonic TXP50ST60Y. Se pricerunner
Af simonlund52
Tak for alle svarende. Tror jeg er blevet bekræftet i, den forestilling Jeg havde mig. St60 er netop det tv, jeg har anbefalet.

De har dog en ret lys stue. Er det muligt at låne fjernsynet med hjem for at finde ud af, om der er for lyse forhold?
Af BrianH
J.H. skrev:Fuld returret i 14 dage ved køb over nettet :)
Er det ikke kun tabere der grænser til kriminelle, der bevidst "låner" en tv (eller tøj og andre ting) ved køb på nettet, og lader os andre betale for det?
BrianH skrev:
Er det ikke kun tabere der grænser til kriminelle, der bevidst "låner" en tv (eller tøj og andre ting) ved køb på nettet, og lader os andre betale for det?
Det hedder en returRET. Hvorfor skulle det være forbeholdt tabere og kriminelle at benytte sig af sine rettigheder. Efter min mening en ubegavet kommentar, der mest af alt minder om småbørns mudderkastning.
Af BrianH
simonlund52 skrev:
BrianH skrev:
Det hedder en returRET. Hvorfor skulle det være forbeholdt tabere og kriminelle at benytte sig af sine rettigheder. Efter min mening en ubegavet kommentar, der mest af alt minder om småbørns mudderkastning.

Det er nemlig sandt. Man har ret til at returnere, men det er ikke gratis for butikkerne, og det er de andre kunder (mig f.eks.) der betaler. Samtidig får nye kunder tilsendt dit lånte tv i den tro at det er nyt.

Du spurgte om der var et sted man kunne "låne" et tv. Det er sandt, at du kan købe og returnere det, men min holdning til dem der gør det bevidst, kun for at prøve varen, er den samme...
Af Supergris
Dette gælder vel ikke, hvis man er "næsten" sikker på, at det er den vare, man vil købe, men gerne vil have sikkerheden, hvis det nu var, at varen ikke leverede, som man ønskede???
Jeg faldt selv i "fælden" hos Fona, hvor de var helt vilde med at sælge en vare, med betaling 40 dage senere.
Jeg tog mod tilbuddet, men 5 dage senere så jeg samme vare i en tilbudsavis, 1000 kr. billigere, hvorefter jeg kontaktede Fona, og bad dem om enten at lade mig købe varen til samme pris som hos konkurrenten, eller lade mig købe andre varer for samme beløb, som jeg havde indvilliget i at betale 40 dage senere, men dette kunne ikke lade sig gøre, da emballagen var åbnet og prisen hos konkurrenten var en pris på et begrænset antal, som de dog havde rigeligt af på lager...
Til sidst endte det dog med, at jeg bare stillede varen i butikken og til sidst gik de med til, at jeg kunne købe en anden vare til samme beløb, dog ikke uden en masse bøvl og ballade, selv om den returnerede vare var i perfekt stand, og jeg stadig ikke havde fjernet plastikken om den eller åbnet batterierne...
Mit argument for at returnere varen var, at jeg ubevidst troede, at man ved at handle hos én af de gode kendte "gammeldags" butikker, var MINDST lige så godt stillet, som hvis man havde handlet hos Elgiganten eller online, hvilket så absolut ikke var tilfældet.
Der er nemlig tilføjet en lille note i købskontrakten hos Fona, hvor der står, at varer ikke tages retur, hvis emballagen er brudt!
Jeg synes ikke, jeg skulle anses som kriminel, blot fordi, jeg ønskede at købe en vare, under samme vilkår, som hos konkurrenten...
Det er nemlig sandt. Man har ret til at returnere, men det er ikke gratis for butikkerne, og det er de andre kunder (mig f.eks.) der betaler. Samtidig får nye kunder tilsendt dit lånte tv i den tro at det er nyt.

Du spurgte om der var et sted man kunne "låne" et tv. Det er sandt, at du kan købe og returnere det, men min holdning til dem der gør det bevidst, kun for at prøve varen, er den samme...
Jeg kan godt forstå din holdning til det. Nu er det jo ikke sådan, at tv'et købes med det formål at låne det. Tv'et købes med det formål at det skal beholdes, men hvis lysforholdende ødelægger fornøjelsen af fjernsynet, så erdet vel helt fair at returnere det, da det jo er en fortrydelse af sit køb. Så er reglerne på ingen måde blevet udnyttet til andet, end hvad de er til for.
Af J.H.
BrianH skrev:
Jeg tror der manglede noget forbindelse på din 1. sal, da du læste mit indlæg...men selvfølgelig, tyv tror åbenbart stadig hver mand stjæler. Hvordan du kan udlede en anbefaling til at spekulere i returretten er vidst uforståeligt for de fleste andre end dig selv.

Nethandel giver forbrugere mulighed for returnering i større omfang end normalt da man køber en vare ubesigtiget. En sådan mulighed giver tryghed, hvis det købte ikke er som forventet som f.eks. i dette tilfælde.
Af BrianH
J.H. skrev:
BrianH skrev:
Jeg tror der manglede noget forbindelse på din 1. sal, da du læste mit indlæg...men selvfølgelig, tyv tror åbenbart stadig hver mand stjæler. Hvordan du kan udlede en anbefaling til at spekulere i returretten er vidst uforståeligt for de fleste andre end dig selv.

Nethandel giver forbrugere mulighed for returnering i større omfang end normalt da man køber en vare ubesigtiget. En sådan mulighed giver tryghed, hvis det købte ikke er som forventet som f.eks. i dette tilfælde.

Det er et reelt problem, at folk (kald dem hvad du vil) køber ting over nettet udelukkende for at "prøve" varen. Tøj til en fest, Tv til en fodboldkamp, osv...
Som skrevet er det alle andre kunder der betaler for den juleleg og det er alle andre kunder der ikke ved om de får en "prøvet" vare når de handler på nettet.

Hvis nogen henviser til returretten, på et spørgsmål om, hvordan men låner et tv for at prøve det, så kan jeg kun tolke det som en opfordring til at snyde butikken og de andre kunder. Tager jeg fejl, klarer jeg det nok...