Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af erik-nl
Hvilken håndregel gælder når man skal vælge størrelsen på sin LCD skærm ?

Større er vel ikke altid bedre når det gælder LCD TV
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
I mine øjne er der to ting i dette. Først og fremmest det aspekt, at størrelsen på Tv'et jo også er en del af den endelige billedkvalitet. Dermed ikke sagt, at et større tv giver bedre billede, men hvis man skal definere billedkvalitet, så er størrelsen også et af elementerne. Derfor synes jeg, at hvis man har råd til et stort tv, så bør man også vælge det. Det skal så ikke vælges bare fordi det er stort, men naturligvis også fordi det er et godt Tv.

Den anden del er sagen, og den lige så ofte afgører valget, er siddeafstanden. Hvor langt kommer du til at sidde fra Tv'et?
Af vinkender
Rasmus Larsen skrev:I mine øjne er der to ting i dette. Først og fremmest det aspekt, at størrelsen på Tv'et jo også er en del af den endelige billedkvalitet. Dermed ikke sagt, at et større tv giver bedre billede, men hvis man skal definere billedkvalitet, så er størrelsen også et af elementerne. Derfor synes jeg, at hvis man har råd til et stort tv, så bør man også vælge det. Det skal så ikke vælges bare fordi det er stort, men naturligvis også fordi det er et godt Tv.

Den anden del er sagen, og den lige så ofte afgører valget, er siddeafstanden. Hvor langt kommer du til at sidde fra Tv'et?
I vores tilfælde vil vi sidde ca. 2.5-3 M fra LCD tv'et. Jeg har allerede bestilt et 37 " Sharp XD1E....men er i tvivl om jeg hellere skulle gå op til 46". Hvad syntes du ?
Af Kief
Tror ikke du skal højere... som sagt i tidligere tråde, så kommer det meget an på hvilket materiale du ser mest, men hvis det er tv-signal, analog, og du sidder under 3 meter fra skærmen, så tror jeg umiddelbart jeg ville holde mig til 37" ... og slet ikke 46"

Casper