Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi skal ha et nyt tv til stuen men jeg er ikke inde i alt det halløj der kommet de sidste par år... Det tv vi har nu er cirka 5 år gammelt :)

Krav:
46" til 52"
Godt billede (siger vel sig selv)
God lyd
Skal kunne høre radio på det
Skal kommet på vores trådløse
Skal kunne sætte en ekstern harddisk til

Ting der er lige meget:
3D
Mærket

Vi har tænkt os at bruge cirka 10.000kr på det, ved ikke om man kan få et tv der opfylde vores krav til de penge men hvilket nogen ville I anbefalde til os.

Spørg gerne hvis jeg mangler at give jer noget info, på den ene eller anden måde.

André.
Draaby skrev: God lyd
Jeg vil komme med en påstand omkring lyden på fladskærme i dag "Du får ikke en god lyd, men en acceptabel lyd" :) Hvis du vil have god lyd skal du ud i et lydanlæg/soundbar. "God lyd" er self en gradbøjning og kan betyde noget forskelligt fra person til person. For mig er den acceptabel til hverdags TV.

Radio var et sjovt twist :) Du burde kunne høre radio via webradioen i internet smart delen af de tv der har det. Er det den vej du selv tænker på? Har ikke selv prøvet det på vores TV.

Vi har fornyligt købt et 55F8005 og er rigtig glade for dette. Det findes i en 46" version til omkring 9000 og en F7005 model hvis designet er mere tiltalende til lidt mindre.
http://www.hifiklubben.dk/Products/sams ... -tv-58181/
LPH skrev:
Draaby skrev: God lyd
Jeg vil komme med en påstand omkring lyden på fladskærme i dag "Du får ikke en god lyd, men en acceptabel lyd" :) Hvis du vil have god lyd skal du ud i et lydanlæg/soundbar. "God lyd" er self en gradbøjning og kan betyde noget forskelligt fra person til person. For mig er den acceptabel til hverdags TV.

Radio var et sjovt twist :) Du burde kunne høre radio via webradioen i internet smart delen af de tv der har det. Er det den vej du selv tænker på? Har ikke selv prøvet det på vores TV.

Vi har fornyligt købt et 55F8005 og er rigtig glade for dette. Det findes i en 46" version til omkring 9000 og en F7005 model hvis designet er mere tiltalende til lidt mindre.
http://www.hifiklubben.dk/Products/sams ... -tv-58181/
Har lige læst lidt om det her inde, men der var nogen snak om at betrækningsvinken ikke var for god?
Er grænsen 52" ?

Jeg star selv og vil skifte mit ret lækre Sony LCD (LED) tv ud I 46" - med Panasonics sidste svar på Plasma Tv. De er førende indenfor billedkvalitet og er anmelder rost både herinde og resten af www. Jeg er nørdet anlagt og vil bare prøve plasma'en på egen vis NU :)

Har bandet teknologien langt væk, da der kan ske burn in på plasma også oplevede jeg hakken I billeder ved blu ray, mere strømforbrug osv end de andre... Nogle herinde synes måske det er komisk at jeg har ændret holdning - men der er bare fordele og ulemper ved Plasma / LED.

Plasma'en viser det den skal og får besked på og Tv kanaler og DVD fremstår seriøst godt, intet set lignende på LCD (LED). Til prisen er en Plasma også fornuftigt, da LED tv er blevet meget populære. Plasma'en kan give en wow oplevelse når man ser tv eller film. Et farve/ sort niveau der forkæler det kræsne øje. Jeg vil have et TXP55ST60Y...

Konen skal også have et lyn kørekort I, at skærmen skal ikke køre I døgndrift på same kanal og slukkes når den ikke bruges og alt det fis, men det hører med for at få billedet I superb klasse.

Plasma vil dog kræve, at du "tilkører" det som en anden ny motor. Gør du det, kan du få rigtig meget glæde af plasma tv'et.

God jagt på dit nyt tv.
Interessant med radio...

Godt billede. Må jeg (desværre) igen sige plasma og Nej. det er ikke for at lyde smart eller bedrevidende, men ofte er LED så tynde at det går ud over billedekvaliteten, og i betaler mere for dyrt design end godt billede.

Godt være sælgeren siger plasma er på vej ud. LED sparer strøm osv, men målt på farver, ansigtstoner og sortniveau betaler i mere for et LED med samme ydeevne som et tilsvarende plasma...

Se selv på andre sider så som whathifi.co.uk.ljudochbild.se avforum.com

Måske der kommer nogle tilbud i januar..

De bedste priser findes på komplett.dk og kig evt nærmere på ST60. Nok den skærm der giver mest billedekvaliet pr. krone hvis du sammenligner head-to-head med de andre producenter i samme prisklasse.
Cyber Andy skrev:Er grænsen 52" ?

Jeg star selv og vil skifte mit ret lækre Sony LCD (LED) tv ud I 46" - med Panasonics sidste svar på Plasma Tv. De er førende indenfor billedkvalitet og er anmelder rost både herinde og resten af www. Jeg er nørdet anlagt og vil bare prøve plasma'en på egen vis NU :)

Har bandet teknologien langt væk, da der kan ske burn in på plasma også oplevede jeg hakken I billeder ved blu ray, mere strømforbrug osv end de andre... Nogle herinde synes måske det er komisk at jeg har ændret holdning - men der er bare fordele og ulemper ved Plasma / LED.

Plasma'en viser det den skal og får besked på og Tv kanaler og DVD fremstår seriøst godt, intet set lignende på LCD (LED). Til prisen er en Plasma også fornuftigt, da LED tv er blevet meget populære. Plasma'en kan give en wow oplevelse når man ser tv eller film. Et farve/ sort niveau der forkæler det kræsne øje. Jeg vil have et TXP55ST60Y...

Konen skal også have et lyn kørekort I, at skærmen skal ikke køre I døgndrift på same kanal og slukkes når den ikke bruges og alt det fis, men det hører med for at få billedet I superb klasse.

Plasma vil dog kræve, at du "tilkører" det som en anden ny motor. Gør du det, kan du få rigtig meget glæde af plasma tv'et.

God jagt på dit nyt tv.
Tilkører?

Vores tv står næsten altid tændt på radio. Kan en plasma klare det?
Husk at rammen omkring tv'et også er en lille tomme.

Så er der jo 50'er plasma, eller noget 46:47 led tv.

Lyd på tv er ikke noget jeg selv vil gå op i, kommer selvfølgelig an på hvor glad man er for hifi, men jeg mener ikke der er lavet et tv idag, hvor lyden fra selve fjernsynet slår et 30 år gammelt b&o 28" :-D
Siger det bare INDEN i går ud og hører på en masse sælgersnak:

Det bedste billede fåes med en plasmaskærm, og hvis i f.eks. køber hos komplett.dk behøves en 50" ikke at koste mere end 7000 kr.

Værsgo:

http://www.komplett.dk/panasonic-50-3d- ... 60y/776231

Eller hvis det er er for stort:

http://www.komplett.dk/panasonic-42-3d- ... 60y/776226

Der er også LED, hvis du er mere til den teknologi:

http://www.komplett.dk/panasonic-42-led ... 6yw/776249

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... erformance

En god radio kan du finde ved siden af :)
Sælgerne vil oftest tale retention/ burn-in ned, for de vil jo gerne sælge deres plasma tv.
På en måde kan man godt forstå dem, for det er en branche med få penge i - og man skal omsætte varer for at overleve.

Man bør, efter alle de test og erfariger der er fortaget af brugere, være en tand forsigtig med plasmaen, fremfor led'en. Men billedkvaliteten er forskellig på de to.

Panasonic fortsætter ikke med at producere plasma tv, så man skal snart slå til, hvilket er min plan. Jeg må simpelthen prøve det, men vil også køre skærmen ind 150 timer før brug i stuen! Sounds stupid, but its true...