Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sangill
Jeg var en af de heldige der fik erhvervet mig et VT60 under black friday. I går modtog jeg så skærmen, og det er sgu en fed skærm.

Begyndte relativt hurtigt at køre nogle slides for at kontrollere for pixelfejl, og desværre fandt jeg én relativt hurtigt.

Nu er jeg så lidt i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig. Fjernsynet er købt ved Expert og de vil selvfølgelig gerne refundere pengene inden for 14 dage, men det får jeg ikke meget fjernsyn ud af. Jeg kan selvfølgeligt se om de vil forsøge at reparere det, men hvad jeg lige kan fornemme ved lidt opkald til Panasonic og et service center, så er det ikke sikkert jeg kommer langt med det forhold.

Fjernsynet er købt til 12999 - jeg kan stadig erhverve det til ca. 15.000 ved andre forhandlere, men 2000 kr. er sgu også en slat penge.

Umiddelbart kan jeg ikke finde noget omkring pixelgaranti på Panasonics hjemmeside, men efter hvad jeg lige kan google mig til, så dækker de ikke hvis der blot er tale om én død pixel.

Jeg kan jo selvfølgeligt blot prøve at leve med TVet som det er, men jeg frygter sgu også at problemet bliver værre.

Men hvad siger I? Er det bare forventeligt/normen at der er pixelfejl på nutidens Plasma skærme? Jeg synes sgu det er lidt sløjt, men kan også forstå, at producenterne har andre standarder, end vi forbrugere måske har.

Der er sgu også meget bøvl med at få pakket fjernsynet ned igen, få det sendt til forhandleren, og være hjemme ved evt. retur. Hvad nu hvis de ikke mener garantien dækker - falder regningen så på mig?

Det er måske en tosset post og smide op, men synes sgu det er lidt frustrerende... og har nok brug for at være lidt i offerrollen. Men egentlig vil jeg gerne høre jeres ("eksperternes") råd til dette issue.

Hvad vil I gøre?

Edit: Jeg har fundet følgende på dustins hjemmeside: http://www.dustinhome.dk/Images/DustinI ... policy.pdf
Af DavidHimself
Som udgangspunkt mener jeg ikke man skal/kan acceptere pixelfejl... har jeg først fået øje på en kan jeg ikke "un-see it".

hvor sidder den henne?
Af LPH
Jeg ville sende det retur, den pixel vil irritere mig konstant.
Af Sangill
Den sidder ca. 10 cm fra toppen, og ca 30. cm inde fra højre side af skærmen.

Der eksisterer ikke en måde at "kickstarte" en pixel i gang?

Men ja, er nok også nået til en konklusion om forsøg på reparation.
Af LPH
Hader at købe større ting på nettet, for syntes det er sur røv at skulle sende tilbage, vente og det koster både penge og tid. Jo, det beløb der sparres kan være så stort at man næsten er tvunget til at handle online.

Vi købte TV i fredags i den lokale HIFI Klub og der spurgte jeg faktisk til Pixel fejl og fik at vide at Samsun tillader nogle lige som dem du linkede til fra Dustin, men som butik tillod de ingen og var der fejl skulle jeg komme ind med det igen og få et nyt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du reelt se fejlen i den afstand du normalt sidder? Jeg har selv returneret et Pioneer TV med pixelfejl (her var der dog 10), men hvis det ikke var fordi et par af dem var konstant røde, så ville jeg have haft svært ved at se dem fra sofaen.
Af gdane81
Hej

Jeg har lige været hele smøren igennem med mit philips 55 tommer, købt fysisk i Expert. Det havde en pixelfejl rød, som man kun lagde mærke til hvis man vidste den var der, men det er lige præcis det, du ved jo den er der. Du har givet 12k for et tv så du kan sagtens forvente et det virker 100 %. Expert ville ikke tage mit tv retur da jeg havde taget det i brug, så det skulle sendes til reparation hos infocare ( sorry, men det er et skodfirma) efter en brav kamp med Expert og infocare på 12 uger, fik jeg mine penge retur ( philips havde ikke reservedelene på lager ) og købte et St60 i stedet for. Hvis du beslutter dig for at få der repareret, så få Expert til hente tv'et, skal de mener jeg ifølge købeloven, når det drejer sig om reklamation / reparatur. Personligt ville jeg, hvis det er muligt prøve at få pengene retur, og spare mig selv for stress og ærgrelsen. Og husk det skal repareres inden for rimelig tid 3-4 uger. En anden ting du skal være opmærksom på er et det er Expert og ikke dig selv, som skal stå for at dit tv bliver repareret.
Af Sangill
[quote="Torben Rasmussen"][/quote]

Tjah, jeg ved det faktisk ikke helt. Kigger lidt på det i aften. I går blev jeg så frustreret over det, at jeg rendte i seng, så har ikke haft meget mulighed for at se på det endnu.

Men ja, det er relativt tydeligt når jeg bruger slides - ved ikke med normalt fjernsynskiggeri, men tvivler på at man ser det. Jeg er langt fra kender, men jeg tror det er hvad man kalder en død pixel. Den hverken lyser grønt, rødt eller blå... den reflektere bare farver som glas vil gøre, hvilket giver mig anledning til at tror den er død.

Måske er jeg ved at blive paranoid - kunne have svoret jeg fandt 3 lignende fejl, da jeg kom hjem i dag... tror måske bare det var støv dog. O_O

Vil prøve at smide noget Ishockey på skærmen i aften og måske en film eller to, for at se hvad der sker. Indtil videre har det primært kørt slides.

Det er godt nok ellers et fedt TV dog, på trods af pixelfejl.

Måske jeg bare skal prøve at se om jeg kan få det returneret på garantien, og om de så måske kan fixe panelet... ved ikke om det er nok med den ene fejl.

Har forsøgt at nuppe et billede af det til jer, men mit mobilkamera er umiddelbart for ringe.
Af Sangill
Update til folk der måtte være interesseret:

Jeg har nu fået Expert til at oprette en reparationssag på det. Fjernsynet bliver hentet af elektronik centret på mandag. Kan jeg risikere at de sender det retur igen, og de siger at det intet fejler?
Af LPH
Sangill skrev:Update til folk der måtte være interesseret:

Jeg har nu fået Expert til at oprette en reparationssag på det. Fjernsynet bliver hentet af elektronik centret på mandag. Kan jeg risikere at de sender det retur igen, og de siger at det intet fejler?
Ja. Kommer helt an på hvad de acceptere af pixel fejl.