Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Benne
Hej alle :)

Er der nogen der har erfaringer med LG 55LA641V
(55" som er iblandt købsanbefalingerne).

Bilka.dk har den til 6.999kr, hvor alle de andre sælger det til lidt over 9.000kr...

Har et Panasonic 42" G20 plasma nu som jeg er meget glad for, men kunne godt tænke mig noget større. O-O

Skal primært bruges til Film, se fodbold og spille Fifa 14 på Xbox360.

Håber i kan hjælpe lidt O_O

Mvh Martin

Kan til sammeligning lige nævne, at en kammerat lige har erhvervet sig et Philips 55PDL8908
http://www.lydogbillede.dk/test/philips-55pdl8908/ og må sige jeg er noget kun imponeret over billedet på den! Nok noget af det bedste jeg har set :s Til sammenligning med mit G20 (1080p James Bond - Skyfall bluray som kilde) så er det godt hd billede på min G20, men Philips'en så det ud som om det var optaget med et andet kamera, næsten som at være der selv! :s :s :s
Benne skrev:Kan til sammeligning lige nævne, at en kammerat lige har erhvervet sig et Philips 55PDL8908
http://www.lydogbillede.dk/test/philips-55pdl8908/ og må sige jeg er noget kun imponeret over billedet på den!

Øv, var? Er du kun "noget" imponeret over billedet? :p
Benne skrev:Til sammenligning med mit G20 (1080p James Bond - Skyfall bluray som kilde) så er det godt HD-billede på min G20, men Philips'en så det ud som om det var optaget med et andet kamera, næsten som at være der selv!

Lyder som den forkætrede sæbeopera-effekt.

Den kan dog heldigvis slås fra. For PFL8008 er bestemt en rigtig god LCD-skærm.

Review: HDTVtest | AVForums
Af Benne
edinger skrev:
Benne skrev:Kan til sammeligning lige nævne, at en kammerat lige har erhvervet sig et Philips 55PDL8908
http://www.lydogbillede.dk/test/philips-55pdl8908/ og må sige jeg er noget kun imponeret over billedet på den!

Øv, var? Er du kun "noget" imponeret over billedet? :p
Benne skrev:Til sammenligning med mit G20 (1080p James Bond - Skyfall bluray som kilde) så er det godt HD-billede på min G20, men Philips'en så det ud som om det var optaget med et andet kamera, næsten som at være der selv!

Lyder som den forkætrede sæbeopera-effekt.

Den kan dog heldigvis slås fra. For PFL8008 er bestemt en rigtig god LCD-skærm.

Review: HDTVtest | AVForums

Hehe jeg har nok ikke forklaret mig tydeligt nok :o Jeg er MEGET imponeret over billedkvaliteten på Philips'en :) og det var positivt ment det med "sæbeopera-effekten" 8)
Benne skrev:Jeg er MEGET imponeret over billedkvaliteten på Philips'en :) og det var positivt ment det med "sæbeopera-effekten" 8)
Ok.

Fænomenet - som foragtes i videofile kredse, herunder på denne side - er en indbygget feature i alle moderne tv. Så "det (kunstigt) flydende look" kan opnås med snart sagt hver en skærm. Det skal du ikke bekymre dig om.

Philips har dog rigtignok traditionelt været temmelig "rundhåndede" med deres billedbehandling.
edinger skrev:
Benne skrev:Jeg er MEGET imponeret over billedkvaliteten på Philips'en :) og det var positivt ment det med "sæbeopera-effekten" 8)
Ok.

Fænomenet - som foragtes i videofile kredse, herunder på denne side - er en indbygget feature i alle moderne tv. Så "det (kunstigt) flydende look" kan opnås med snart sagt hver en skærm. Det skal du ikke bekymre dig om.

Philips har dog rigtignok traditionelt været temmelig "rundhåndede" med deres billedbehandling.
edinger, ved du hvad man kalder dette fænomen, sådan teknisk set, samt om det vitterligt kan slås fra på alle moderne TV? Jeg tør nemlig ikke købe et TV med mindre jeg kan forsikre mig at denne mystiske feature kan slås fra..

vh Mikkel