Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheisJ
Hej alle!
Jeg har et problem. I forbindelse med udgivelse af ps4'eren her senere på måneden skal jeg have forbundet den til mit højtalersystem. Problemet er at ps4, IKKE har nogen analog lydudgang, som er det, jeg skal bruge for at forbinde den til mit analoge højtalersystem.

Konsol: ps4 + andet
TV: LG PK760
Højtalersystem: Logitech Z623

Jeg vil gerne tilslutte alle mine apparater til min tv skærm med hdmi, men så skal lyden videre fra mit tv, men den har kun en optisk OUT udgang. Derfor tænker jeg, om jeg kan bruge sådan en her:
http://www.av-cables.dk/scart-adapter/h ... elagt.html

Pointen er at jeg så modtager f.eks. billedet fra min ps4 igennem hdmi til min skærm, men kan den der adapter så samtidig sende lyd "OUT" og videre til mit højtalersystem?

/Theis Jensen
Af Rune B
Køb en FiiO D3 DAC, den sætter du til din optisk ud på tv'et og så får du RCA i den anden ende. Derudover er DAC'en faktisk ganske vellydene og koster knap 300 kr på Amazon.
Af TheisJ
Jeg har allerede kigget på DCA løsningerne, men tænkte om denne metode kunne bruges. Det koster jo trods alt en tiende del af DCA løsningen. :)
Af Rune B
TheisJ skrev:Jeg har allerede kigget på DCA løsningerne, men tænkte om denne metode kunne bruges. Det koster jo trods alt en tiende del af DCA løsningen. :)
Hvis du vil have ordentlig lyd, så er der ingen vej uden om en rigtig DAC. 300 bobs for en sådan løsning er billigt for en god, fornuftig DAC. Jeg tvivler på at det bliver en god løsning med det SCART projekt der ;)
Af dk9000
Køb dig en DAC.. i GOD kvalitet... en god dac koster mellem 1000 kr til himlen. så 300 for en der kan gøre det du skal bruge den til er vist ikke så slemt ;)

OG så får du heller ikke forsinkelse på lyden..

Hvis det var du skulle gøre det.. så skal du tage og smide hdmi i tvet... tage et jack stik og smide i Headphone porten på tvet der så går over i rca.

Mvh
Af TheisJ
LG PK760 har IKKE headphone stik for ellers havde jeg brugt den metode.
Af Rune B
TheisJ skrev:LG PK760 har IKKE headphone stik for ellers havde jeg brugt den metode.
Men er problemet ikke løst ved at købe FiiO'en? Forstår ikke hvorfor du ønsker at jagte den SCART løsning? Det er en dårlig, utidssvarende løsning, som du _måske_ kan få til at virke, og så sparer du 200 kr?
Af TheisJ
Tak for hjælpen Rune. Jeg købte ikke lige den du forslog, men en af samme slags som var lidt dyrere og ret anmelderost.
http://www.amazon.co.uk/LINDY-Digital-A ... ywords=DAC

Jeg gav så godt nok 60 kr. mere ved at bestille den fra DK, så jeg endte på 380 kroner, men så har jeg den med god chance også i morgen. :)